مرجع خبری رئال مادرید : گرت بیل بازیکن ولزی در فیلم جدیدی که از خودش در بی تی اسپورتز پخش می شود جملات جالبی گفته است که عجیب ترین آن این است:” ما بازیکنان ربات هستیم.”

بازیکن ولزی می گوید که بازیکنان به دنبال موفقیت کنترل زندگی خود را از دست می دهند. وی در مورد این که آیا بازیکنان بعد از بازنشستگی به زندگی عادی برمی گردند، گفت:”بله همین طور است. به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای در جو تیمی نمی توانی تقویم را انتخاب کنی و مثلا حواست به گلف یا تنیس باشی . به همین خاطر ما ربات هستیم. به ما می گویند که کجا باشیم و چه زمانی آن جا باشیم . می گویند چه زمانی غذا بخوریم و در چه ساعتی در کنار مربی قرار بگیریم. مثل این است که زندگی ات در اختیارت نباشد.  نمی توانی کارهای دلخواهت را انتخاب کنی و زمان دست خودت نیست. به نظرم یک دوره فوتبالی به حدی کوتاه است که گاهی باید بعضی چیزها را فدا کنی. وقتی بچه هستی زیاد فکر در ذهنت نیست و می توانی از بازی با دوستانت لذت ببری. اما قوتی به سطح حرفه ای می رسی فشارها و انتظارات یاد می شود. برخی مدام از انتقاد می کنند و احساسات دوران کودکی را از دست می دهی..”

وی در مورد مقایسه گلف با فوتبال گفت :” سعی می کنم  هر از گاهی گلف بازی کنم. عاشق آن هستم. به این که بیست سال پیش و بعد از ترک فوتبال چه کار کنم فکر نمی کنم اما امیدوارم که به گلف بازی کردن ادامه بدهم.”