مرجع خبری رئال مادرید : این که راموس از پرز خواسته تا به صورت “رایگان” به لیگ چین برود بی دلیل نیست.

در حقیقت در دو سال اخیر قانونی در لیگ چین تصویب شده که بر اساس آن به ازای هر انتقال بالای 5.8 میلیون یورو از باشگاه های خارجی، باشگاه های چینی باید همان مقدار که برای خرید بازیکن هزینه می کنند، به فدراسیون چین بپردازند. به طور مثال دالیان که برای خرید همشیک 20 میلیون یورو پرداخت، 20 میلیون یورو هم تقدیم به فدراسیون فوتبال چین کرد. برای انتقال های زیر 5.8 میلیون یورو هم معادل این مبلغ باید خرج آکادمی خود تیم ها شود.

هدف فدراسیون فوتبال چین از این تصمیم این است که سرمایه های فوتبالی از این کشور خارج نشود و در خود چین بماند. به همین خاطر است که بازیکنانی نظیر فلینی، موسی دمبله، باپتیستائو، ایگالو و ساندرو واگنر در سالهای اخیر با ارقامی کم به لیگ چین ملحق شدند و دیگر خبری از هزینه های سنگینی که زمانی برای خرید بازیکنانی نظیر اسکار، هالک، پائولینیو و جکسون می شد، نیست.

از سویی دیگر برای هر تیمی محدودیت تعداد خارجی گذاشته است. هر تیم فقط می تواند چهار خارجی درون زمین داشته باشد ک هفقط سه تایشان می توانند درون زمین باشند. هر تیم باید یک بازیکن  زیر 23 سال چینی در هر بازی در ترکیبش داشته باشد. 

حالا راموس برای این که از این حیث مشکلی نداشته باشد از پرز خواسته تا اجازه بدهد که به صورت رایگان برود اما مدیر رئال به این بازیکن صراحتا اعلام کرده که به عنوان کاپیتان فقط در صورتی می تواند برود که پولی از جانب او به حساب باشگاه برسد.