مرجع خبری رئال مادرید : تاکفوسا کوبو به نظر می رسد که آینده درخشانی دارد. او خیلی زود در اردوی پیش فصل خودش را نشان داده و توانسته دل کادر فنی رئال مادرید را ببرد.

این بازیکن قرار است که فصل آینده بازیکن کاستیا باشد اما با روندی که یپش گرفته هیچ بعید نیست که خیلی زود خودش را در تیم بزرگسالان رئال مادرید جا بدهد. درست مثل وینیسیوس در فصل گذشتهف کوبو نیز فاصله چندانی تا تیم بزرگسالان رئال مادرید ندارد. رئال مادرید احتمالا نامش را در لیست تیم جوانان رد می کند تا جزء سهمیه بازیکنان غیراروپایی محسوب نشود اما با این وجود می توان روی ضحورش در تیم بزرگسالان حساب کرد.

بازیکنان و کادرفنی رئال مادرید تحت تاثیر عملکرد کوبو قرار گرفته اند. پرز هم امید زیادی به او دارد. در مراسم معارفه رودریگو، پرز در جمع خصوصی خبرنگاران از آنها پرسید تا نظرشان در مورد سامورایی آبی کوچک در بازی بامداد همان روز میان شیلی و ژاپن در کوپا آمه ریکا چه بوده است. این بازیکن در لیگ ژاپن که از فوریه شروع شده 18 بازی انجام داده است و همین مسئله باعث می شود که شرایط بدنی اماده تری نسبت به سایر بازیکنان رئال داشته باشد که در روزهای اخیر در تعطیلات بوده اند.

هیجان ژاپنی

ژاپنی ها هم برای دیدنش هیجان زده هستند. کنتارو کویاما از شبکه دولتی NHK ژاپن در مرودش می گوید:” در کشورم همه دیوانه او هستند. به زودی به سطح محبوبیت دیگر ستارگان شکور ما می رسد، مثلا ایشیرو سوزوکی که اسطوره بیسبال است.”

شبکه DAZN ژاپن حق پخش بازیهای اینترنشنال چمپیونزکاپ را خریده تا بازیهای کوبو برای مردم این کشور پخش شود. جنون کوبو به نظر می رسد که رئال مادرید و ژاپن را با هم در بر گرفته باشد.

زمانی که تاکاشی اینوی در 2015 در ایبار معارفه شد، خیلی کوتاه اسپانیایی صحبت کرد. کوبو اما به صورت کامل اسپانیایی و کاتالونیایی را بلد است. او مدتها در مدرسه لاماسیا بوده و به همین خاطر این زبان را بلد است هر چند که سه سال پیش به علت محرومیت فیفا مجبور شد به کشورش برگردد.

سد زبان و سبک زندگی اسپانیایی برای کوبو چندان مشکل ساز نیست. او در مادرید البته تنها نخواهد بود. مادرش نیز در  کنارش خواهد بود و حتی برادر 11 ساله اش به تیم جوانان رئال ملحق شده است.

آشنایی کامل تاکه با اسپانیایی

رئال مادرید می داند که زندگی در اسپانیا برای ژاپنی ها آسان نیست. اینوی خوب هماهنگ شد اما شرایط برای شیباساکی خوب نبود. در سال 2017 به تنه ریف ملحق شد. استرسش باعث شد تا دچار مشکل معده شود. کوبو قرار است که فصل را برای کاستیا آغاز کند. این روزها چهار بازیکن فصل آینده کاستیا در کنارش در اردوی یپش فصل رئال هستند: سئوان، دلافوئنته ، فیدالگاو و خاوی هرناندز. این مسئله به کوبوکمک خواهد کرد تا بر خلاف اودگارد که نتوانست با کاستیا هماهنگ شود با هم تیمی های جدیدش آشنا شود. مسلما دستمزد سالانه دو میلیون یورویی کوبو او را تحت فشار خواهد گذاشت . جالب این که رئال یک ژاپنی دیگر به نام تاکوهیرو ناکای ملقب به “پیپی” در تیم جوانان خود دارد.

پشیمانی بارسایی ها از اشتباه بزرگ

تاکفوسا کوبو در آکادمی بارسلونا رشد کرد اما به علت محرومیت کاتالان ها به خاطر تخلفات در خرید بازیکن در رده های پایه مجبور شد با اشک و حسرت این تیم را ترک کند و به ژاپن برگردد. حالا مربیان بارسا از این که این بازیکن را از دست داده اند به شدت پشیمان هستند. مربیان آکادمی بارسا در موردش می گویند که استعدادش را با تلاش، سختکوشی و نظم ژاپنی تلفیق کرده است. زمانی که به همراه برادرش مجبور شد به ژاپن برگردد همه در بارسا امیدوار بودند که برگردد. اما بارسا تعلل کرد و این بازیکن به برنابئو آمد.

خوان ویلا، پدر فوتبالی ژاوی و پویول که در حال حاضر از بارسلونا جدا شده، می گوید که بارسا به دلیل مسائل مالی در مورد انتقال کوبو از رئال شکست خورده اما آنها در آکادمی خود کم هزینه نکرده اند. به طور مثال پسر ایجنت دی یونگ اخیرا به آکادمی بارسا ملحق شده است!  بارسا سعی کرد که این اشتباه را با جذب هیروکی آبه بازیکن 20 ساله کاشیما جبران کند اما مربیان تیم های پایه بارسا می گوید:”ماجرای کوبو بزرگترین اشتباه بارسا در طی سالها خواهد بود.”