مرجع خبری رئال مادرید : به نظر می رسد که آکادمی رئال مادرید درست کار می کند. رئال مادرید حالا فرمول جدیدی برای فروش محصولات آکادمی خود پیدا کرده: درآمدزایی از طریق فروش از تیم های دیگر. نمونه اش هرموسو بود که رئال نیمی از حق انتقالش را حفظ کرد. این بازیکن به صورت رایگان به اسپانیول رفته بود اما وقتی به اتلتیکو پیوست، نیمی از حق انتقالش یعنی 12.5 میلیون یورو به رئال مادرید رسید. اگر اتلتیکو در آینده این مدافع را بفروشد، 10 درصد از حق انتقالش به رئال خواهد رسید.

رئال بدین ترتیب روش قرض دادن سنتی را فراموش کرده است.آن روش که یک بازیکن صرفا قرضی به یک تیم دیگر برودو برگردد این عیب را داشت که باشگاهی که بازیکن را قرض گرفته به رشد او فکر نکند. اما با روش جدید اگر محصولات آکادمی رئال در تیم جدیدشان بدرخشند، هم تیم جدید می تواند از فروشش سود کند و هم رئال مادرید. رئال با همین فرمول تخرو را به ایبار و فباس را به مایورکا فروخته است و می تواند در آینده از فروش انها درآمدزایی کند.با همین فرمول کریستو قرار است که راهی اودینزه ایتالیا شود. البته رئال از انتقال این بازیکن 1.5 میلیون یورو دریافت می کند.

مدیران رئال مادرید می گویند که فرمول جدید بسیار هوشمندانه است و همه در آن برنده خواهند بود. رئال مادرید با این تاکتیک می تواند بازیکنان را به همان جایی بفرستد که خود انها می خواهند اما به درآمدزایی از آنها در آینده امیدوار خواهد بود.

به طور مثال زمانی که عمر ماسکاری از رئال مادرید به آینتراخت رفت، باشگاه از بازگرداندنش و فروش او بهشالکه 7.5 میلیون یورو درآمدزایی کرد.از سویی این فرمول به معنی وداع قطعی این جوان ها با رئال مادرید نیست و شانس بازگشت دارند.

خرج بازیکنان و کادر فنی رئال مادرید برای باشگاه سالی 13.7 میلیون یوروست که رئال در این فصل با پول خرید هرموسو به تنهایی کل هزینه ها را جبران می کند. در دهسال اخیر باشگاه 29 بازیکن آکادمی را با 274 میلیون یورو فروخته است.

در حال حاضر رئال مادرید با بازیکنان آکادمی که قرضی فروخته یا بند بازگشت دارند می تواند یک تیم تشکیل بدهد. به جز راسینگ که به لیگ دسته دو رفته و البته جایش را در این لیست می تواند به لونین بدهد بقیه در لیگ های دسته اول بازی می کنند. این تیم 88.4 میلیون یورو به گفته ترانسفرمارکت می ارزد که البته خاوی سانجز و سئوان هم می توانند به آن اضافه شوند.

لوکا زیدان، اشرف، تخرو، الکس مارتین، رگیلون، خائومه، فباس، اودگارد، اسکار، دی فروتوس و کریستو این تیم را تشکیل می دهند.