مرجع خبری رئال مادرید : این روزها بولدوزرها، کامیون ها و کارگران در والدبباس مشغول به کار هستند تا ورزشگاه برنابئو را بازسازی کنند. این پروژه یکی از طولانی ترین و سخت ترین پروژه های بازسازی برنابئو از زمان تاسیس استادیوم در سال 1947 است. این بازسازی حداقل پنج سال طول خواهد کشید.

در سال 1944 ساخت استادیوم رئال مادرید اغاز شد و سه سال طول کشید. بدین ترتیب رئال مادرید به جای استادیوم 19 هزار نفری قبلی خود صاحب یک استادیوم 90 هزار نفری شد. سانتیاگو برنابئو در محل استادیوم قدیمی چامارتین ساخته شد و در 14 دسامبر 1947 افتتاح شد. رئال مادرید در سال 1953 تصمیم گرفت که استادیوم را دوباره بازسازی کند. استادیوم جدید تا سال 1957 آماده شد. 480 پروژکتور جدید اجازه می داد تا بازیها در شب برگزار شوند.

بازسازی بعدی در سال 1972 بود که یک اسکوربورد در ورزشگاه نصب شد اما بازسازی بزرگ مربوط به سال 1982 بود. به بهانه برگزاری جام جهانی در اسپانیا، استادیوم رئال مادرید صاحب سقفی شد که سه تا از چهار سکوی هواداران را مسقف می کرد. بدین ترتیب نمای ورزشگاه کلا عوض شد. بازسازی بزرگ بعدی در دهه 90 در دوران مدیریت رامون مندوزا بود. ارتفاع  استادیوم افزایش پیدا کرد و گنجایش به 110 هزار نفر رسید. از سویی به تقلید از سن سیرو، چهار برج مدور دور استادیوم ساخته شد.

در سال 1998 در کل استادیوم صندلی نصب شد و در سال 2004 سقف ضلع خیابان پدر دامیان ساخته شد. حالا رئال مادرید می خواهد کل سقف و نمای استادیوم را عوض کند.