مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید در حالی فصل را به صورت رسمی آغاز می کند که به نظر می رسد ترکیبش نسبت به فصول اخیر تضعیف شده است.

در حال حاضر نسبت به فصل قبل شش بازیکن به لیست رئال مادرید اضافه شده اند: خامس رودریگز، میلیتائو، یوویچ، رودریگو گوئس، فرلاند مندی و ادن هازارد. از این جمع بازیکن برزیلی در لیست کاستیا حضور دارد. از سویی نسبت به فصل قبل این بازیکنان جدا شده اند: وایخو، مارکوس یورنته، رگیلون، سبایوس و لوکا زیدان.

در بررسی نقل و انتقالات تابستانی رئال مادرید می توان گفت که جمعی بازیکن نیمکت نشین رفته اند و جمعی بازیکن نیمکت نشین (به جز هازارد) آمده اند و به طور کلی می توان نتیجه گرفت که با وجود آن که رئال در فصل گذشته ترکیبی بحران زده را داشت هیچ چیز عوض نشده و همین قضیه است که نگران کننده به نظر می رسد.

بارسلونا اما خرید دی یونگ، نتو، گریزمن و فیرپو را نهایی کرد و فرمالن، سیلسن، موریلو، بواتنگ و مالکوم را از دست داد. در میان بازیکنان جدا شده به جز مالکوم بقیه نفرات مهمی نبودند. نتو نیز جانشین سیلسن شد. اما دی یونگ و گریزمن بازیکنان فیکس بارسا خواهند بود و فیرپو به عنوان رقیب آلبا به خدمت گرفته شد. در مجموع می توان گفت که ترکیب این تیم تقویت شده است.

اتلتیکو نیز ورسالیکو، مارکوس یورنته، فلیپه مونتیرو، هکتور هررا، ژائو فلیکس، لودی، شاپونیچ، تریپیر و هرموسو را به خدمت گرفته و گودین، فیلیپه لوئیز، خوانفران، لوکاس هرناندز، رودری و گریزمن را از دست داده است.

تیم سیمئونه در این تابستان یک تحول کامل داشت. رودری، هرناندز و گریزمن سه ستاره این تیم بودند که جدا شدند و چند بازیکن پا به سن گذاشته نیز از این تیم رفتند. بدین ترتیب آنها خط دفاعی خود را کلا از نو ساختند و تقویت کردند، در خط هافبک ، مارکوس را جانشین بازیکن جدید سیتی کردند و در خط حمله نیز ژائو فلیکس به عنوان یک ابرستاره جانشین گریزمن شد. بدین ترتیب می توان گفت که اتلتیکو یک تیم متحول شده و البته تقویت شده است.

با بررسی نقل و انتقالات سه غول فوتبال اسپانیا می توان به این نتیجه رسید که هر چند که رئال بیش از دو تیم دیگر نیاز به انقلاب و تحول داشت اما کمترین تغییر ممکن را داشته چرا که فقط یکی از خریدهایش برای ترکیب اصلی هستند در حالی که بارسا حداقل دو خرید برای ترکیب اصلی داشته و اتلتیکو نیز حداقل پنج خرید برای ترکیب اصلی داشته است!