مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد بازی رئال مادرید و سلتا ویگو نوشت.

لبخند زیزو
این فرانسوی ویژگی خاصی دارد که باعث می شود بقیه چیزها فناپذیر به نظر برسند. در جایی که همه ما بی تحرکی می دیدیم، او یک اعتماد دقیق و حساب شده را می دید. بازیکنانش را بهتر از هر کسی می شناسد و به همین خاطر در زمانی که همه حس می کردیم که به بن بستی اجتناب ناپذیر خورده ایم او راه نجات را می دید. برای ویگو، پیش بینی های آب و هوایی می گفتند که برای فصل جدید زیدان یک طوفان در راه است. یک پیش فصل غم بار، هازارد مصدوم، تیم فیکس بدون خرید جدید و … اما زیدان می خندید. خودش بهتر از هر کسی دلیلش را می دانست.گارد حفاظتش لشکر قسم خورده او هستند و وقتی لازم باشد با تمام وجود از او حمایت می کنند. همین طور هم شد. یک پیروزی |آسان، با تلاشی سخت و تیمی منسجم. یک رئال مادرید مهندسی شده که حریف را تحت فشار گذاشت. در لغت نامه در مورد کلمه “مقدمه” نوشته شده است:” اولین بخش از یک اثر که در مورد آثار قبلی نویسنده صحبت می شود یا در مورد موضوع مرکزی آن توضیح می دهد.” زیدان هم برای رمان جدیدش یک مقدمه خوشحال را نوشت. کتابی که تصور می کنیم پرفروش ترین کتاب اثر این نویسنده ماهر باشد. کسی که در نیویورک با شکست سنگین کمی ما را سرافکنده کرد اما حالا در 90 دقیهق امید و انگیزه را با ما برگردانده تا پس از سونامی ضربه برگردان آدوریز به شدت انرژی بگیریم. شروع این لالیگا به سه امتیاز بیشتر از بارسا رویایی است.

عامل کاسمیرو
کوپا آمه ریکا را با برزیل برد تا بازگشتش کمی به تاخیر بیافتد. این را شاید بتوان دلیل بامدادهای ناامیدکننده رئالی ها در لحظاتی بدانیم که او در حال استراحت در سواحل بود. بازی کردن بدون کاسمیرو به شدت خطرناک است. داشتن یا نداششتنش اکوسیستم فوتبالی یک تیم را تغییر می دهد. خانه ای که یک نگهبان 24 ساعته دارد با خانه ای که هیچ محافظی ندارد، فرق دارد. کاسمیرو یک تراکتور است، یک موتور با بالاترین کیفیت. دو تا از سه گل بالایدوس با توپربایی های او بودند. هیچ کس در زندگی بی جایگزین نیست اما برخی به این شرایط نزدیک هستند. کاسمیرو یکی از آنهاست.

خرد آلمانی
فصل قبل کروس گاهی آزارم می داد. اما مثل یک آلمانی خوب می تواند همه چیز را عوض کند. زمانی که همه روی بازگشتش به مونیخ شرط می بستند قراردادش را برای یک فصل بیشتر تمدید کرد و زیدان از او حمایت کرد. او بهترین واکنش ممکن را داشت. گلی با نگاه تلسکوپی داشت. آن هم در زمانی که به او نیاز بود.

کارت قرمز عجیب
سلتا شجاعانه جنگید و نیازی به کمک داور نداشتند. داوری ویدئویی خطای غیرعمد مودریچ را همچون یک بداندیشی پلیدانه می دید. اما غرور رئال بی نظیر بود. با یازده بازیکن ، 1-0 بردیم و با ده بازیکن با نتیجه 2-1. این در خون خستگی ناپذیر این تیم است.