مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد بازی رئال مادرید و وایادولید نوشت.

بازی خانگی
وقتی بچه بودم زیاد در مورد مزتی بازی کردن در خانه و حس کردن حرارت  هواداران گفته می شد. حریفان با ترس و وحشت به برنابئو می آمدند. طبیعی این بود که فصل را با برد در اکثر بازیهای خانگی تمام کنیم و شاید نهایتا یکی، دو بازی مساوی می شد. یکی از پنج قهرمانی های پیاپی لالیگا در دسته کرکس ها با هفده برد خانگی در هفده بازی به پایان رسید. حتی یک اشتباه هم نداشتیم. در حقیقت بازیهای خانگی تو را قهرما نلیگ می کند. باید این بازیها را صرفنظر از هر شرایطی ببری. اما گواردیولا ما را ناکام گذاشت. فامیلی او شاید بعضی ها را نگران کند اما همنام سرمربی منچسترسیتی پاداش یک وایادولید خوب را داد آن هم در حالی که تیم زیدان فاصله زیادی تا کسب شش امتیاز از دو بازی با گل بی نظیر هموطنش کریم ناشت.به همین خاطر من و استادیوم نا امید شدیم. آیا این قدر سخت بود که دو بازی پیاپی خوشحالمان کنیم؟این قدر سخت است که یک بازی را راحت در برنابئو ببرید؟ فراموش نکنید که در آخرین بازی قبل از این در خانه با نتیجه دو بر صفر مقابل بتیس باخته بودیم. انگار میزبانی ما دیگر برای رقبا ترس ندارد و رئال در معبدش هیچ کس را نمی ترساند. ممکن است یک باشگاه دروانی خوب یا بد داشته باشد اما هرگز نباید هویتش را از دست بدهد…

خامس، خرید ششم
بازی در نیمه اول تماشایی بود و همه چیز خوب پیش می رفت. رئال مادرید که پس از پیروزی مقابل ویگو به نظر می رسید که سرحال شده باشد، انگار که می خواست تصویر غیرقابل انتظارش بدون چهره های جدید را ادامه بدهد. این بار خامس در ترکیب قرار گرفت. بازیکن کلمبیایی پاداش صبرش را گرفت و در ترکیب جای گرفت.این نشان می دهد که خامس خرید ششم تیم است. بهترین بازیکن تیم در نیمه اول بود و لیاقت برد را داشت. تنها تازه وارد ترکیب دیروز نسبت به ترکیب فصل قبل بود. هازارد و رودریگو همچنان مصدوم هستند، مندی نیمکت نشین اینده مارسلو روی سکو بود. میلیتائو و یوویچ روی نیمکت بودند…این همان رئال مادرید ناامیدکننده فصل قبل به علاوه خامس بود که بودجه زیادی برایش خرج شده است. اما ما مثل همیشه بودیم. مدام حسرت می خوردیم که چرا توپ وارد دروازه ماسیپ نمی شود. رئال مادرید به اندازه کافی گل نمی زند. خوب حریف را می رقصانیم اما نمی توانیم گل بزنیم. فقط بنزما در این کار موفق بود.

کریم عالی
گربه معروف حالا شیرشاه این تیم است. قدرت رهبری را می فهمد. او باعث شد که هواداران در این بازی گل ببیند و گل فوق العاده ای هم زد. یک استپ عالی، نیمه چرخش و باز کردن دروازه ماسیپ. این گل رنگ طلا را داشت و می توانست سه امتیاز را به رئال مادرید بدهد. اما وینیسیوس در راست مثل صحرای آفریقا بود. بدجا و ناآماده.  به دفاع هم کمک کرد. بدین ترتیب گواردیولا از فرصت استفاده کرد و گل زد. کریم قرار نیست همه کار را خودش انجام بدهد.