مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد بازی رئال مادرید و اوساسونا نوشت.

ویوا برزیل
در شبیک ه زیدان تصمیم گرفت یاد و خاطره نیمکت نشین هایش که آخرین لالیگای رئال را تضمین کردند، تکرار کند، دو نوجوان اهل برزیل ، کشور رقص سامبا راه را به رئال مادرید نشان دادند و تیم را به قله جدول رساندند. صدرنشینی تنهایی. وینیسیوس و رودریگو گولس (همان گوئس!) آن قدر با هم فرق دارند که از نظرم می توانند مکمل هم باشند. وینی 19 ساله یک طوفان هجومی است. بدون ترس استارت می زند و به جنگ تن به تن با حریف می رود. وقتی شوت می زند البته به کمی شانس نیاز دارد. رودریگو 18 ساله طوری بازی میک ند که انگار 28 ساله است. در پست هافبک هجومی باهوش است و وقتی در جناحین قرار می گیرد سریع و باهوش است. دقت ضربات آخرش ه مبی نظیر است. اولین گلش در رئال را پس از 133 به ثمر رساند. رونالدو نازاریو در ثانیه 62 حضورش مقابل الاوس گل زد. یک ستاره داریم.

سنت
اوساسونا 16 بازی نباخته بود که این نکته اهمیت پیروزی را بیشتر می کند. با وجود رقابت بزرگی که در دهه های 80 و 90 با اوساسونا داشتیم همیشه با بازیکنان قدیمی آنها رابطه خوبی داشتم. اول از همه ایگناسیو زوکو، یک بازیکن بزرگ از اوساسونا که در رئال قهرمان اروپا شد و یکی از فوق العاده ترین شخصیت هایی است که شناخته ام. او اهل منطقه گارده بود، روستایی در منطقه وایه درونکال در 88 کیلومتری پامپلونا. یادم است که دی استفانو، پاجین را پس از بازی اوساسونا و رئال خرید. بازیکن کانتابریایی یار مستقیم پوشکاش در نیمه اول بود و فوق العاده کار کرد. بازیکن مجارستانی دیوانه شده بود. بین دو نیمه جای پوشکاش و دی استفانو عوض شد. این بار او باید لاسائتا را مهار می کرد. دی استفانو به حدی از عملکردش ذوق زده شد که از او خواست تا به رئال بیاید…

غرور قرمز
اوساسونا هرگز با بی خیالی و ناامیدی به برنابئو نیامده اما غیبت برخی از ستارگان تیم آراساته کار رئال را کمی راحت تر کرد. اما نسل من یادش نرفته که چطور اوساسونا شب سال نوی ما را در سال 1990 تلخ کرد. رئال مادرید با دسته پنج کرکس پنج بار قهرما نلیگ شده بود و ششمی در راه بود. بازیکنان دی استفانو (پس از اخراج توشاک سرمربی شده بود) در 30 دسامبر در برنابئو میزبان اوساسونا بودند اما آنها با نتیجه چهار بر صفر شکستمان دادند. هت تریک بی نظیر یان اوربان و یک گل بی نظیر از لاراینزار. رئال مادرید بحران مدیریتی را تجربه می کرد و اوساسونا در پایان آن هفته یعنی هفته شانزدهم در جدول بالاتر از رئال قرار گرفته بود.

ارتش دوم
زیدان سه سال پیش به لطف ترکیبی شامل کاسیا، دنیلو، په په ، ناچو، کوئنت رائو، کواچیچ، ایسکو، خامس ، لوکاس، موراتا و اسنسیو قهرمان لیگ شد.