مرجع خبری رئال مادرید : خوزه لوئیز گونزالس گونزالس داور اهل کاستیا و لئون است که قضاوت دربی رسمی شماره 273 تاریخ دو تیم را در اختیار دارد. برای این داور اولین دربی لیگ او میان رئال و اتلتیکو خواهد بود هر چند که مجموعا برای دو تیم 47 بازی را قضاوت کرده است.

گونزالس گونزالس که برادرش هم داور است از 13 سالگی داوری را شروع کرده و در سال 2009 به لالیگا رسیده است. وی در فصل 15-2014 بهترین داور مسابقات شد.

او برای اتلتیکو ده بار در خانه این تیم سوت زده که حاصلش 9 برد برای اتلتیکو و فقط یک شکست مقابل بتیس بوده است.  او چهار بار حریفان اتلتیکو را در این بازیها اخراج کرده، چهار پنالتی هم به سودشان گرفته است. اتلتیکو با قضاوت وی در خانه 22 کارت گرفته و در خانه حریفان 34 تا. اتلتیکو  در این ده بازی هفت گل خورده و در شش بازی کلین شیت کرده است.

از سویی او برای رئال در خارج از خانه 12 بار قضاوت کرده که حاصلش هشت برد برای رئال، دو مساوی و دو شکست بوده است. هر دو شکست مقابل سویا بودند. دو تساوی رئال مقابل تیم های باسکی سوسیه داد و بیلبائو حادث شدند. رئالی ها در 12 بازی با قضاوت گونزالس گونزالس در خارج از خانه همیشه گل زدند و فقط در سه تا از بازیها گل نخوردند. او سه پنالتی علیه رئال در این بازیها گرفته و یکی به سودش. او سرجیو راموس را در هفته اول لالیگای 18-2017 مقابل دپورتیوو اخراج کرد.او 23 کارت زرد در خارج از خانه به رئال داده و 32 کارت به حریفانش.