مرجع خبری رئال مادرید : آینده دونی فن ده بیک فقط در یک مسیر حرکت می کند یعنی در سانتیاگو برنابئو. این هافبک در تابستان در آستانه پیوستن بود اما فعلا در آژاکس مانده است. با این وجود این هافبک عجله ای ندارد.

فن ده بیک در مصاحبه با ووتبال اینترنشنال بیان کرد:”نمی خواهم که در فصل نقل و انتقالات زمستانی جدا شوم. تا پایان فصل در آژآکس خواهم بود. با اطمینان و آرامش از این بابت مطمئن هستم. ببینیم بعدا چه می شود. آیا رئالی ها این را می دانند؟ همه می دانند. شاید در دوران فوتبالم روزی در زمستان تیم خود را عوض کنم اما فعلا دوست ندارم این اتفاق بیافتد. در تیم برای اهدافی می جنگیم و نمی خواهم در میانه  راه آنها را ترک کنم. می خواهم فصل خوبی در اژاکس داشته باشیم.”

وی در مورد شایعات هم صحبت کرد:” چیزی نخواندم و ندیدم. اما  همیشه این بحث ها مطرح می شوند. هنوز جوان هستم و هر چند که بزرگ تر شده ام اما این شایعات ادامه دارند. خیلی خوشحالم که همه چیز تمام شد. سعی می کنم روی بازی با آژاکس تمرکز کنم. رابطه من و آژاکس همیشه خوب بوده است. همیشه سعی کرده ام که بهترین عملکردم را در تیم داشته باشم. می خواهم  به خاطر چیزهایی که به من داده اند از آنها تشکر کنم.”