مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا شروع جالبی درون دروازه رئال مادرید نداشته است. دروازه بان بلژیکی در 43 بازی اولش 59 گل دریافت کرده در حالی که کیلور ناواس در 43 بازی اولش در رئال 31  گل خورده بود.

کورتوا به طور متوسط هر 65 دقیقه یک گل دریافت کرده در حالی که کیلور در زمان مشابه هر 90 دقیقه یک گل خورده بود. میانگین دروازه بان کاستاریکایی به شکل قابل توجهی بهتر است.

کورتوا از 43 بازی اولش در رئال فقط در 12 تا کلین شیت کرده در حالی که این آَمار برای کیلور 20 تا بود. گلر بلژیکی با هر سه شوت یک گل خورده (65 درصد) بود و دروازه بان بلژیکی با هر چهار شوت (74 درصد).

از زمانی که کورتوا به لالیگا آمده مجموعا 19 دروازه بان حداقل 100 شوت به دروازه شان آمده و از این 19 نفر دروازه بان رئال بدترین امار توپگیری را با 62.1 درصد داشته است. بهترین رکورد هم متعلق به اوبلاک با 80.1 درصد است.

کورتوا از زمان پیوستن به رئال مادرید فقط یک بار بله رکورد سه کلین شیت پیاپی رسیده و دو بار هم دو کلین شیت پی در پی داشته است. در بقیه موارد او هرگز نتوانست بیش از یک بازی گل نخورد. کیلور اما با 534 دقیقه گل نخوردن یکی از بهترین رکوردهای تاریخ رئال را دارد. او در چمپیونزلیگ هم در رئال رکورد 737 دقیقه گل نخوردن را داشت که فقط 116 دقیقه با بهترین رکورد تاریخ که در اختیار لمن است، فاصله دارد.