مرجع خبری رئال مادرید : نستور گونچالوس یکی از اسطوره های فوتبال اروگوئه که از بچگی فدریکو والورده را می شناسد در مورد این بازیکن صحبت کرد.

نستور پسر بازیکن اسبق پنیارول است که زمانی از رئال پیشنهاد داشت و این پیشنهاد را رد کرد. او می گوید:” پدرم، فدریکو را خیلی دوست داشت. متاسفانه زمانی فوت شد که نتوانست بازی کردن فدریکو برای رئال را ببیند. پدرم اگر زنده بود با او در مورد این انتقال خیلی شوخی می کرد. باعث افتخار است که لقب پدرم “ال پاخاریتو” برای فدریکو انتخاب شده است.  به نظرم برای فدریکو نباید سقفی قائل شویم. برخی از دیدنش شگفت زده می شوند اما من سورپرایز نشدم. امیدوارم که همه چیز برایش خوب پیش برود. به مادرش گفتم که زیدان چقدر از او تعریف کرده و چقدر خوشحال شد.”

کاشف فدریکو والورده در ادامه گفت :” مادرش دوریس همیشه اولین  نفر به تمریناتش می آمد چرا که آنها با اتوبوسی می آمدند که خیلی زود به محل تمرین می رسید. مادرشد ر سرما و باران کنار بود و حتی وقتی تب داشت هم به تمرینات می آمد. برای یک بازیکن ادب خانوادگی خیلی مهم است. مادرش بسیار جدی و سرسخت بود.یادم است که وقتی فدریکو هشت ساله بود، زمانی که او را می دیدم، چشمانم گرد می شدند. او همیشه سعی می کرد که مشکلات را حل کند. در رئال مادرید هم ثابت کرده که بازیکن متفاوتی است.”

وی در ادامه بیان کرد:”فدریکو درون زمین خیلی ساکت و آرام است. اما درون زمین همیشه تحسین برانگیز است و جلب توجه می کند. همیشه مشخص بود که بازیکن متفاوتی است و می تواند ایده هایی را جذب کند. لقب ال پاخاریتو (گنجشک کوچک) را به این دلیل برای او انتخاب کردم که پاهای بسیار لاغری داشت اما قدش بلند بود.  فدریکو هیچ سقفی ندارد.  او پیشرفت فوق العاده ای داشته است. امیدوارم که آینده اش مملو از جام ها باشد.”