مرجع خبری رئال مادرید : جراردو راباخدا، وکیل فدریکو والورده هافبک  اروگوئه ای در مصاحبه با مارکا در مورد شرایط این بازیکن صحبت کرد.

پیشرفت والورده:” او اعتماد به نفس پیدا  می کند و به جلو حرکت می کند. در رئال مادرید همیشه فشار وجود دارد اما او از بچگی در تیم بزرگی نظیر پنیارول بازی کرده است. فدریکو بازیکن باشخصیتی است. گاهی اوقات افراد مودب و باشخصیت با افراد بیش از حد حجالتی اشتباه گرفته می شوند اما او درون زمین جدیتش را ثابت می کند. می داند که چه زمانی باید حرف بزند و چه زمانی بادی ساکت باشد. او مدعی توپ طلا در آینده است.”

آینده اش:” مسلما با گذر زمان نقش مهمتری پیدا خواهد کرد و می تواند فوتبالش را درون زمین ارائه بدهد.”

پوگبا:”مقایسه کردن کمی سخت است. پوگبا بازیکن بزرگی است. اگر پوگبا خریده می شد، خط هافبک رئال کهکشانی تر می شد. در اینده والورده و پوگبا می توانند کنار هم بازی کنند اما فعلا باید در این باره محتاط باشیم.”

تمجیدها از والورده:” آینده درخشانی دارد. درک می کنم که رسانه ها در موردش صحبت کنند. فدریکو باید ثابت قدم باشد. مهم است که به روندش ادامه بدهد و به جلو حرکت کند.”

ماندن فدریکو در رئال مادرید :” همیشه در شروع فصل با کالافت (مدیر بخش استعدادیاب های رئال مادرید) در تماس هست متا ببینم چه می خواهد. پیش فصل را پشت سر گذاشت که خوب بود و تصمیم گرفت که بماند. فصل قبل به اندازه کافی بازی کرد. مربی عوض شد و سولاری رویش حساب می کرد، زیدان هم همین طور. ماندشن تصمیم درستی بد.”

بازی کردن در پست هافبک دفاعی:” به نظرم هم در پست هافبک دفاعی راحت است و هم هافبک هجومی. قدرت بدنی فوتبال آمریکای جنوبی را دارد و در نقش یک بازیکن خلاق بازی می کند. برای زیدان حضورش خیلی مهم است.”