مرجع خبری رئال مادرید : روبرتو کارلوس مدافع چپ اسبق رئال مادرید خاطرات جالبی از دوران فوتبالش نقل کرد.

تفاوت فوتبال در گذشته و حال:” جو رختکن، جو هتل و جو رختکن واقعا متفاوت بود. دلم برای ان دوران تنگ شده است. گاهی وقتی بازیهای دوستانه و خیریه داریم سعی می کنم عادات دوران بازی را درون اتوبوس تکرار کنم. جو فوتبال بی نظیر است.”

ویسنته دل بوسکه:”فراتر از یک دوست بود. نیازی به قانون نداشت. او می دانست که باید چه کار کند. همدیگر را به خوبی درک می کردیم. تمرینات دوشنبه و گاهی سه شنبه ساعت پنج بعد از ظهر بودند. تمرینات را یازده صبح نمی گذاشت چرا که می دانست هیچ کس به موقع نمی رسد.”

کاماچو که تمرینات را هفت صبح برگزار می کرد:” در دوران کهکشانی ها، انجام تمرینات در ساعت هفت صبح یک خطر برای ریختن بود. رابطه خوبی با همه مربیان داشتیم به جز کاماچو که فقط ده روز دوام آورد. به رختکن آمد، با همه خوش و بش کرد و خیلی جدی بود. می خواستم ببینم چه می گوید. گفت که فردا باید هفت صبح تمرین را شروع کنیم. به صورت عادی 10:30 صبح تمرین می کردیم. با او صحبت کردیم تا ساعت تمرین را عوض کند. ما عادت های خودمان را داشتیم.”

لوکزمبورگو:” با واندرلی هم مشکل داشتیم. در بازی دوم لالیگا در برنابئو حضور یافیم. عادت داشتیم که وقتی به اردو می آییم، ساک هایمان را در اتاق بگذاریم و قبل از شام آبجو بخوریم. همیشه روی میز دو بطری آبجو بود. رونالدو و من به او گفتیم:” استاد، افراد در این جا عادت هایی دارند که بهتر است عوضشان نکنی. بطری آبجو را لغو نکن چرا که در غیر این صورت به مشکل می خوریم.” او هم آبجو و هم بطری های مشروب را برداشت. فقط سه ماه دوام آورد. دنیای فوتبال کوچک است.”

جنجال های دوران کهکشانی ها :”راستش را بخواهید گاهی با خودم می پرسم که چطور می شد این قدر جنجال ایجاد کنیم؟ در پایان هر بازی هر کسی سوار جت شخصی خود می شدیم و به فرودگاه اختصاصی باراخاس می رفتیم. مشخص نبود که فیگو، زیدان، رونالدو یا من کجا می رفتیم. آن هم در حالی که فردایش باید تمرین می کردیم. من همیشه دعا می کردم که بازیها شنبه باشد تا یکشنبه ها بتوانم به فرمول یک بروم. با جت اختصاصی همه جا می رفتیم.”