مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در همایش هوش مصنوعی در ورزش در شهر دبی شرکت کرد.

هوش مصنوعی یا انسانی:”باید دو نکته مهم را در مورد سن هوش مصنوعی در نظر بگیریم. اولین نکته نقش انسان هاست و دومی تکنولوژی.”

تصمیم گیری:”وقتی که درون زمین بازی می کردم، همه چیز را با توانایی های خودم و توانایی ذهنی خودم انجام می دادم. حالا همه چیز کمی عوض شده است. هوش مصنوعی نقش مهمی دارد اما از نظر من همچنان هوش انسانی مهمترین سات.”

رئال مادرید :” در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد استفاده از تکنولوژی در ورزش توضیحی داشته باشم چرا که در حال حاضر روی تیم خودم تمرکز دارم. کل زندگی ام پیرامون ورزش بوده است. دوست ندارم که استراحت کنم و می خواهم از همه چیز لذت ببرم. فوتبال عشق و علاقه من است. رهبر بهترین تیم دنیا هستم و این باعث می شود که همیشه آماده باشم. وقتی هر سه روز یک بازی داری، آخرین چیزی که باید به آن فکر کنی استراحت کردن است.”

استفاده از تکنولوژی:”مهمترین نکته ای که هوش مصنوعی به مربیان داده، این است که زمان کمتری را صرف بررسی تمرینات می کنند. من در بالاترین سطح مربیگری می کنم و از کارشناسان درجه یک جهانی استفاده می کنیم تا توانایی بازیکنان در جریان بازیها را محک بزنیم. سعی می کنیم که هر چهار روز یک بار، توانایی ذهنی و بدنی بازیکنان را بررسی کنیم.”

اهمیت از نظر پزشکی:” 25 بازیکن را داریم و سخت است که هر روز آزمایش خون بگیریم. در این جا هم تکنولوژی نقش مهمی دارد تا زمان و تلاش کمتری داشته باشیم. در کادر پزشکی ما ده نفر همیشه در حال بررسی این هستند که بازیکنان همیشه در حال رقابت هستند. دوست دارم که این تکنولوژی به ما کمک کند تا از نظر ذهنی و بدنی آماده هر بازی باشیم.”