مرجع خبری رئال مادرید : در هفته های اخیر بحث این که سرجیو راموس پرچمدار اسپانیا در المپیک توکیو 2020 شود داغ شده است اما این مسئله برخی ورزشکاران به خصوص اهالی کاتالونیا را ناراحت کرده است و اعتقاد دارند که باید کسی پرچمدار اردوی اسپانیا باشد که خودش در المپیک درخشیده است. مثلا سائول کراویوتو قایقران، میریا بلمونته شناگر و لیدیا والنتین وزنه بردار.

لیدیا والنتین وزنه بردار اهل کاتالونیا که مدال نقره جام جهانی وزنه برداری اخیر در پاتایا را برده است اخیرا توئیتی علیه راموس را لایک زده و ریتوئیت کرده است. این توئیت این است:”راموس پرچندار اسپانیا در المپیک توکیو شود؟ برای راضی کردن فردی که میلیون ها هوادار دارد و هر روز در روزنامه های ورزشی و روزنامه های زرد است؟ این حق را از کراویوتو و لیدیا والنتین بگیریم؟ این یک بی عدالتی غیرقابل درک است. دیکتاتوری در فوتبال همین است.”

کراویوتو سابقه کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در سهدوره حضورش در المپیک را دارد و والنتین سابقه کسب مدال های طلا، نقره و برنز را دارد. از طرفی بلمونته شناگر زن اسپانیایی است که پرافتخارترین زن تاریخ اسپانیا در المپیک با یک طلا، دو نقره و یک برنز در دوره حضورش در المپیک است.

لوئیز دلافوئنته سرمربی تیم زیر 21 سال اسپانیا پس از پیروزی مقابل مونته نگرو در مورد بحث حضور راموس در الکمپیک صحبت کرد:” وقتی راموس 15 ساله بود، مربی او بودم. باعث افتخار است که بازیکنی در سطح او در خدمت تیم المپیک باشد. وقتی تصمیم بگیریم همه با هم تصمیم گیری خواهیم کرد. من سعی می کنم بهترین ها را انتخاب کنم. اگر او انتخاب شود کاملا بر اساس شایسته سالاری خواهد بود.”