مرجع خبری رئال مادرید : لالیگا در تلاش است که با توجه به جنجال های پیش آمده در کاتالونیا در پی حکم بازداشت مدیران حزب سیاسی پروسس ال کلاسیکوی چهارم آبان را به تعویق بیاندازد.

رئال مادرید و بارسلونا با تغییر محل بازی از نیوکمپ به برنابئو مخالفت کرده اند. دو باشگاه تا دوشنبه این فرصت را دارند تا به کمیته مسابقات نظر خود را اعلام کنند. به نظر می رسد که رئال مادرید مشکلی با تغییر زمان و تعویق بازی ندارد.

در این میان سه نفر تاثیرگذار هستند: کارمن پرز، لوکاس اوسوریو و پابلو مایور. نماینده لالگا مایور است، نماینده فدراسیون کارمن پرز که قاضی است و لوکاس اوسوریو که مستقل است. فعلا لالیگا مخالف است، فدراسیون هم مشکلی با تعویق بازی ندارد چرا که هیچ کس دوست ندارد که یک جشن فوتبالی به یک بیانیه جنجالی سیاسی تبدیل شود و تظاهرات کاتالونیا بازی را تحت الشعاع قرار بدهد. در این میان به نظر می رسد که رای نماینده مستقل چندان تاثیری نداشته باشد.

رئال مادرید و بارسلونا هیچ تاثیری در اعلام حکم نهایی ندارند و حتی اگر کمیته مسابقات تصمیم بگیرد که بازی به جای نیوکمپ در برنابئو برگزار شود، مخالفتی انجام نخواهد شد. احتمالا تکلیف ال کلاسیکو سه شنبه مشخص می شود چرا که جلسه برای ان زمان تعیین شده هر چند که اگر باشگاه ها بخواهند این جلسه زودتر برگزار می شود.