مرجع خبری رئال مادرید : از فصل 12-11 تا کنون برای 9 سال پیاپی همواره بازیهای رئال مادرید یا دچار لغو شده یا به تعویق افتاده است.

حضور رئال مادرید در جام جهانی باشگاه ها باعث شد تا چهار بار یکی از بازیهای رئال مادرید در دهه اخیر به تعویق بیافتد. لغو بازی برگشت رئال در کوپا به علت استفاده از بازیکن محروم (چریشف)، اعتصاب و حتی طوفان در ویگو باعث لغو برخی بازیهای دیگر بودند.

در فصل 12-11 ، بازی هفته اول لالیگا به علت اعتصاب لغو شد و به زمانی دیگر موکول شد. در فصل 13-12، به علت حضور در فینال کوپا زمان بازی رئال و مالاگا عوض شد. سال بعدش باز هم به علت حضور در فینال کوپا زمان بازی رئال و وایادولید عوض شد. در فصل 15-14 جام جهانی باشگاه ها بازی رئال و سویا را به تعویق انداخت. سال بعدش حذف از کوپا به علت ماجرای چریشف باعث شد تا بازی برگشت رئال و کادیز لغو و رئال حذف شود در فصل 17-16، بازی رئال و والنسیا به علت جام جهانی باشگاه ها و بازی مقابل سلتا به علت طوفان به تعویق افتاد. در دو فصل گذشته جام جهانی باشگاه ها بازی مقابل لگاسن و ویارئال را معوق کرد و حالا ال کلاسیکو به علت اعتراضات کاتالونیا به تعویق افتاده است.

از هشت بازی قبلی یکی که مقابل کادیز برگزار نشد، چهار تا را رئال برد، دو تا را مساوی کرد و یکی را مقابل والنسیا باخت.