مرجع خبری رئال مادرید : ژایر ونتورا مربی که در آکادمی سانتوس با رودریگو گوئس کار کرده و نقش مهمی در دوران فوتبال وی داشته، پسر ژرزینیو معروف است.

ونتورا در مورد رودریگو می گوید:” کیفیت فنی او و تنوع بازیش در زمان تصمیم گیری نظر من را جلب کرد. از طرفی خیلی خوب دریبل می زد، ضربات آخرش فوق العاده بودند، ضربات ایستگاهی خوبی می زد و توان بازی در پست های مختلف را داشت. او در ابتدا در مرکز خط حمله بازی می کرد اما دوست داشت که در چپ بازی کند. با او صحبت کردم و به او گفتم که اگر بخواهد بال چپ باشد در تیم ملی ممکن است که رقیب سرسخت و باتجربه ای نظیر نیمار داشته باشد و به همین علت باید با پست های دیگر هماهنگ شود. او نسبت به سنش بسیار پخته ظاهر می شود و بسیار جدی و حرفه ایست. او ساختار خانوادگی بسیار خوبی دارد که به او کمک خواهد کرد.”

وی در ادامه بیان کرد:” رودریگو همیشه جلب توجه می کرد و حتی باتجربه تر ها هم حرکاتش را تماشا می کردند. کیفیت بی نظیری دارد. بسیار متفاوت است. رودریگو همیشه می درخشید و نگاه هم تیمی هایش را جلب می کرد. فراموش نکنیم که سانتوس بازیکنان خوبی نظیر برونو هنریک و گابیگل را داشت اما با این وجود رودریگو نگاه ها را جلب کرد.من از عملکردش در رئال شگفت زده نشدم. همیشه می دانستم که بازیکن بزرگی خواهد شد. همه مربیانی که با او کار کردند از کیفیتش خبر داشتند. پسر فوق العاده ایست. یک روز از من پرسیدند که او به کجا می تواند برسد و من گفتم که |آسمان، سقف اوست و خواهد بود. او در رئال مادرید تازه در شروع کارش است و کارهای خوبی می تواند انجام بدهد. مطمئنم که می تواند بیشتر به جلو حرکت کند.”

وی در مورد علاقه ویژه زیدان به این بازیکن هم صحبت کرد:”وقتی کیفیت داری مهم نیست که چه سنی داری. منطقی است که از نظر بدنی نیاز داشته باشد تا بهتر وشد اما بازیخوانی و بخش تاکتیکی او بسیار خبوی است و  تکنیک خیلی خوبی دارد.وقتی در سال  2018 به ترکیب تیم بزرگسالان سانتوس رسید، در نیمه نهایی گل زد و جوان ترین بازیکن برزیلی است که در لیبرتادورس گل زده است. او هنوز کارهای خوب زیادی می تواند انجام بدهد. ”

ونتورا در مورد دیگر جوان برزیلی رئال یعنی وینیسیوس هم صحبت کرد:” جوان هایی هستند که مشخصه های متفاوتی دارند. وینیسیوس استعداد فوق العاده ای دارد. او کیفیت بی نظیری دارد و هنوز چیزهای زیادی برای ثابت کردن دارد. وینیسیوس سرعت فوق العاده ای دارد، خوب دریبل می زند و بازیکن کاملی است. او می تواند در مرکز زمین بازی کند و ضربات کاشته خوبی می زند. عالی پاس می دهد و تمام کنندگی فوق العاده ای دارد. پای چپ خوبی دارد و خیلی کامل است. نمی گویم که وینیسیوس این ویژگی ها را ندارد اما بازیکن متفاوتی است. وینیسیوس دریبل زن تر است. رودریگو بیشتر می تواند رد نقش بازساز ظاهر شود هر چند که توان بازی در همه پست های هجومی را دارد.”