مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید روندی صعودی را در هفته های اخیر طی کرده است  که یکی از مهمترین نکات مربوط به ساختار دفاعی است.

رئال مادرید دو تا از چهار بازی اخیرش را با گلباران حریفان به پایان رساند اما در هیچ کدام از این بازیها گل نخورده است. کورتوا 443 دقیقه است که دروازه اش باز نشده است یعنی هفت ساعت و سیزده دقیقه. از فصل 16-2015 تا کنون نشده بود که رئال مادرید این قدر گل نخورد. آخرین رکورد متعلق به دوران بنیتز با حضور کیلور ناواس بود که رئال مادرید پنج بازی پیاپی گل نخورد و در بازی ششم توسط بیلبائو دروازه اش باز نشد.

رئال مادرید با ترکیب جدیدش و حضور والورده در خط هافبک منسجم تر بازی می کند و همین باعث شده که کمتر به حریفانش موقعیت بدهد. در چهاربازی اخیر 36 شوت به سمت دروازه رئال آمده که ده تا یعنی 28 درصد درون چارچوب بوده است. در چهار بازی قبلی (مقابل مایورکا، گرانادا، بروژ و اتلتیکو) رئال 27 شوت به سمت دروازه اش آمده بود اما یازده تایش در چارچوب بود. یعنی در چهار بازی قبل ترش 41 درصد شوتهای حریفان در چارچوب بود. در آن چهار بازی رئال پنج بار دروازه اش باز شده بود.

کورتوا در چهار بازی اخیر رئال ده توپگیری داشته تا به بهترین آمارش در رئال برسد. دروازه بان بلژیکی. قبل از این چهار بازی کورتوا فقط 11 تا از 23 شوتی که به چارچوب دروازه اش آمده بود را گرفته بود یعنی 48 درصد اما با چهار بازی اخیر آمارش به 21 توپگیری از 33 شوت رسید یعنی 64 درصد توپگیری و خاطرات دوران اوجش در اتلتیکو و چلسی را زنده کرد.

کورتوا حالا فقط 75 دقیقه تا بهترین رکورد کیلور ناواس فاصله دارد و امشب و مقابل ایبار این فرصت را دارد تا رکورد دروازه بان کاستاریکایی را بشکند.