مرجع خبری رئال مادرید : از شش ال کلاسیکوی اخیر در چهار تایش بارسلونا بیشتر استراحت کرده، در یکی رئال مادرید و در یکی هم استراحت به یک اندازه بوده است.

بارسلونا برای ال کلاسیکوی پیش رو 29 ساعت بیشتر استراحت می کند، در ال کلاسیکوی قبلی هر دو تیم تقریبا به یک اندازه استراحت کردند، در بازی برگشت کوپا با سولاری، بارسا 28 ساعت بیشتر استراحت کرد، برای بازی رفت کوپا نیز بارسا 25 ساعت بیشتر استراحت کرد. برای بازی رفت لالیگا در دوران لوپتگی که با شکست پنج بر یک همراه شد البته رئال 25 ساعت بیشتر استراحت کرده بود. قبل از آن و در آخرین ال کلاسیکوی زیدان در دوره اولش هم بارسا 49 ساعت بیشتر استراحت کرد چرا که از چمپیونزلیگ حذف شدند در حالی که رئال باید مقابل بایرن بازی می کرد.

البته نکته مهم این جاست که در خیلی از دفعات قبلی برنامه قبل از ال کلاسیکو توسط فیفا (جام جهانی باشگاه) یا یوفا (چمپیونزلیگ) چیده شده بود و نمی توان گفت که استراحت دست لالیگا بوده اما این بار لالیگا می توانست هر دو بزای رئال و بارسا را در روز شنبه 23 آذر برگزار کند در حالی که عمدا به بارسا استراحت بیشتری داده شد تا لیگ عملا جنگ خود با رئال را به رخ بکشد.