مرجع خبری رئال مادرید : مارسلو دفاع چپ رئال مادرید در مورد شرایط وینیسیوس و رودریگو گفت:” به آنها توصیه نمی دهم. فقط درون زمین همدیگر را می بینیم.

روند مثبت:”فصل طولانی است. 50-60 بازی تا پایان فصل داریم. در مسیر درستی هستیم اما همیشه باید از برخی لحاظ ها بهتر شویم. شرایط خوبی داریم و همه با اعتماد به نفس حرکت می کنند.”

رودریگو گوئس:”در سن 18 سالگی به رئال ملحق شدم و حس می کردم که پخته شده ام چرا که کارهایم را خودم به تنهایی انجام می دادم. اما حقیقتا بچه بودم. خیلی جوان بودم و هنوز چیزی در دوران فوتبالم تجربه نکرده بودم. برای رودریگو هم خوشحال هستم چرا که در سن کمی در بهترین باشگاه دنیا حضور دارد و می تواند بازیهای بی نظیری انجام بدهد. با ذهنی که دارد می تواند بازیهای بهتر از این را هم داشته باشد.”

وینیسیوس:”کارشناسان نظرات متفاوتی دارند اما وینیسیوس با وجود 19 سالگی ذهن آماده ای دارد. نیازی نیست که به او توصیه ای داشته باشم اما درون زمین کمکش می کنم. وقتی سه بازی عالی داشته باشد ، با یک بازی بد از او انتقاد می شود. فشارها در رئال خیلی بیشتر از برزیل است. هم رودریگو و هم وینیسیوس بسیار پخته هستند و در رئال حضور دارند. آنها می دانند که در هر بازی می توانند چگونه ظاهر شوند.”

اشک های وینیسیوس پز اآخرین گلش:”برخی حرف می زنند اما نمی دانند که درون زمین چه خبر است. وینیسیوس به خاطر فشاری که تحمل کرده بود گریه کرد نه به این خاطر که گل نمی زد. اما غیرممکن است که نظر افراد را بدانی. این اولین باری نیست که گریه می کرد و آخرین بار هم نخواهد بود. مطمئنم که اشک های شوق دیگری در راه خواهد بود.”

بحث استرس گرفتنش در فینال چمپیونزلیگ مقابل لیورپول:”جام ها مهم هستند. دوران فوتبال مهم است اما مسئله شخصی هم مهم است. خانواده به ما نیرو می دهند. این چیزها منبع انرژی است. این بازی برای من مشکل بود. کنترل برخی شرایط خیلی خاص است. اگر نتوانی خودت را کنترل کنی به شدت به مشکل می خوری. آن ماجرا گذشت. اگر اتفاق نیافتاده بود، آن را تعریف نمی کردم. سعی کردم که از آن درس بگیرم. سومین فینال پیاپی بود و طبیعتا نباید مشکلی پیدا می کردم چرا ه در فینال های دیگری بازی نکردم اما این اتفاق ممکن است برای میلیون ها شخص مختلف رخ بدهد. در اولین فینال اتفاقی نیافتاد چون همه چیز جدید بود اما در بقیه فشار بیشتر بود. باید برنده می شدیم چرا که رئال در یک فینال همیشه باید پیروز شود. فشار خیلی زیاد است.”

رکورد شکنی از نظر تعداد بازی در تاریخ رئال میان خارجی ها:” لحظات خوب، لحظات بد را از بین می برند. سالها در رئال مادرید بوده ام. از زمانی که به تیم ملحق شدم برخورد خوبی با من و خانواده ام شد. 14 سال خوب ،  پر تلاش و مملو از تعهد را در این جا داشتم. دوستان زیادی در این باشگاه دارم.”

بازیهای مهم:” همه بازیها مهم هستند اما اولین بازی برایم مهم ترین بود چرا که باید وراد زمین می شدم. با رونالدو در حال گرم کردن بودم و نمی دانستم که باید به چه چیزی فکر کنم. می خواستم بازی کنم و خیلی خجالت می کشیدم.”

آینده:” تا آخر عمرم با رئال هماهنگ خواهم بود اما به آینده فکر نمی کنم. همیشه به کوتاه مدت فکر می کنم. به بازی بعدی و این که فردا تمرین کنم، فکر می کنم. از پایان دوران فوتبالم خیلی دور هستم.”

نیمکت:”وقتی روی نیمکت هسیت به این فکر می کنی که باید آماده ورود به زمین و کمک به تیم باشی.”

بازیکنانی که به برزیل برمی گردند:”بازیکنانی که به برزیل برمی گردند باید سطح خوبی داشته باشند و نباید بیهوده برگردند. هر کسی برمی گردد باید بهترین نمایش خود را در فوتبال برزیل داشته باشد.”

فینال لیبرتادورس:”من طرفدار فلامنگو هستم چرا که تیمی از برزیل است.”