مرجع خبری رئال مادرید : الکساندر چفرین رئیس یوفا از طرح سوپرلیگ اروپا به رهبری رئال مادرید انتقاد کرد. در این تورنمنت قرار است که فقط بهترین های قاره اروپا حضور یابند اما چفرین اعتقاد دارد که این طرح، فوتبال را ویران می کند و خودخواهانه و خودپسندانه است.

چفرین در بیانیه ای گفته است :” در مورد این طرح بی شرمانه خواندم. اگر اخبار صحیح باشند، این طرح توسط مدیر یک باشگاه (نه مالک آن) و مدیر یک سازمان فوتبالی ارائه شده است. سخت است به این طرح خودخواهانه و خودپسندانه فکر کنیم که فوتبال و دنیایش را ویران خواهد کرد. فوتبال که متعلق به بازیکنانش و هوادارانش است و حالا ممکن است قربانی سود افرادی اندک شود. خوشبختانه حس من این است که چنین طرح هایی موفق نمی شوند. اما باورم نمی شود که چنین طرح بی شرمانه ای مطرح شود.”

طرح سوپرلیگ اروپا که توسط فلورنتینو پرز ارائه شده این است که شانزده باشگاه برتر قاره شامل رئال و بارسا در این تورنمنت در کنار منچستر یونایتد، بایرن مونیخ، یوونتوس، چلسی، آرسنال، پی اس جی ، سیتی، لیورپول و میلان (به عنوان بنیان های اصلی) در کنار اتلتیکو، دورتموند، مارسی، اینتر و رم (به عنوان تیم های مدعو) حضور داشته باشند. این تورنمنت مراحل حذفی و گروهی خواهد داشت. از سویی تیم هایی از دسته های پایین تر نیز می توانند به سوپرلیگ صعود کنند.

گفته می شود که اخیرا شرکت سرمایه گذاری CVC Capital Partners با فیفا و رئال مادرید جلسه گذاشته تا در مورد طرح سوپرلیگ اروپا صحبت کند. گفته می شود که این شرکت قرار است که سرمایه گذاری تورنمنت جدید جام جهانی باشگاه ها که در سال 2021 در چین برگزار می شود را انجام بدهد. فلورنتینو پرز مدیر رئال شخصا طرح ایجاد تورنمنتی جدید را ارائه کرده است.