مرجع خبری رئال مادرید : رنه فن دریکن اولین مربی هازارد در تیم ملی بلژیک تماشاگر بازی فردا شب میان رئال مادرید و بروژ در ورزشگاه یان بریدل خواهد بود. این مربی 66 ساله بلژیکی در بروژ مجموعا 233 بازی انجام داد که چهار بار با این تیم قهرمان لیگ شد، یک جام حذفی برد، یک سوپرجام کسب کرد. او در اندرلخت نیز سه جام برد. یکی از خاطره ترین روزهای این بازیکن زمانی بود که توانست رئال را از مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه های اروپا در فصل 77-1976 حذف کند. در بازی رفت در مالاگا با تساوی بدون گل به پایان رسید. رئال مادرید از میزبانی در برنابئو محروم بود و بازی در مالاگا برگزار شد. در بازی برگشت، بروژ با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. آنها البته در یک چهارم مقابل مونشن گلادباخ حذف شدند. او همچنین به عنوان مربی سابقه هدایت هفت تیم در بلژیک، آلمان و هلند را دارد و بین سالهای 2006 تا 2009 سرمربی بلژیک بود و اولین مربی تیم ملی بود که به هازارد فرصت داد.

بازیکن اسبق بروژ در مورد شرایط فصل رئال گفت:”تقریبا همه بازیهایشان را دیده ام. بارسلونا، میلان و لیگ برتر انگلیس را هم دیده ام. تغییرات در رئال طبیعی است. رد شروع فصل چند بازیکن مصدوم نظیر هازارد را داشتند. ادن از کشوری دیگر به لالیگا آمد و طبیعتا فوتبال و تاکتیک ها هم عوض می شود. بازیکنان گاهی به نیم فصل یا کل فصل نتیاز دارند تا هماهنگ شوند. مهم این است که در ابتدا توپ به اندازه کافی به او نمی رسید. او هم در سه ماه اولش بهترین عملکردش را نداشت. طبیعی بود که به زمان نیاز داشته باشد به خصوص در که در شروع لالیگا مصدوم شد. اما در سالهای آینده دست به کارهای خارق اعلاده ای خواهد زد. هازارد قبل از این که دوباره مصدوم شود در 75 درصد توان خود بود. هنوز می تواند بهتر شود. خیلی خوب بازی می کرد و همکاری خوبی با بنزما داشت. بازیکنان دیگری هم عوض شدند. ادن می داند که هماهنگ شدن سخت است چرا که قرار نیست که همیشه کنار بازیکنان یکسانی بازی کند.”

کورتوا:”برخی دنبال کوچک ترین جزئیات هستند تا از او انتقاد کنند. مسائل غیرفوتبالی را مد نظر قرار می دهند. شروع بد تیم تقصیر او نبود بلکه کل تیم بد بازی می کرد. برای او هم شرایط مشکل بود اما تلاش خود را کرد. به نظرم برخی از انتقادها از او بی دلیل بود. تقصیر او نبود که رئال خوب ابزی نمی کرد. اشتباهات زیادی داشت و می شد تقصیر را گردن او انداخت اما خیلی از هواداران و خبرنگاران از او انتقاد می کردند چرا که کیلور ناواس را دوست داشتند و از او خاطره داشتند. کیلور قهرمان اروپا شد اما زمانی رسید که دروازه بانی بهتر آمد و باید به جایش بازی می کرد. هر کسی ممکن است اشتباه کند اما انتقادها از کورتوا بیش از حد بود.”