مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان مربی فرانسوی رئال مادرید تا کنون هشت بار به عنوان بازیکن و مربی در مستایا بازی کرده که حاصلش سه برد، یک تساوی و چهار شکست بوده است.

زیدان برای اولین بار در روز 25 آگوست 2001 به مستایا رفت تا برای اولین بار در لالیگا بازی کند. (قبل از آن دو بازی سوپرجام مقابلساراگوسا انجام داده بود). بدین ترتیب رئال باید بازی مشکلی را انجام می داد چرا که جو والنسیا خوب نبود و حتی در آن بازی به سمت اتوبوس هواداران رئال سنگ پرتاب شد. زیدان در آن بازی با آلبلدا مواجه شد که به شدت مراقبش بود. در نیمه اول هفت خطا روی زیدان انجام شد و در نهایت رئال با گل آنگولو در دقیقه هشت، در آن بازی شکست خورد.

فصل بعدش زیدان در هفته 35 با دبل رونالدو نازاریو در مستایا با نتیجه دو بر یک پیروز شد. آن سال رئال مادرید برای 29مین بار به قهرمانی لالیگا رسید. رئال مادرید یک فصل بعد در زمین والنسیا با نتیجه دو بر صفر در لیگ شکست خورد اما در جام حذفی انتقام گرفت و با پیروزی دو بر یک (که گل دوم را والنسیا زد) توانست حریف را از کوپا اوت کند. آخرین حضور زیدان در مستایا به عنوان بازیکن با تساوی بدون گل تمام شد. زیزو به عنوان مربی مجموعا دو برد، دو شکست و یک تساوی در زمین والنسیا کسب کرد.

زیزو به عنوان مربی سه بار روی نیمکت در مستایا شکست که حاصل کارش شکست دو بر یک در فصل 17-2016 ، پیروزی چهار بر یک در فصل بعدش و شکست 2-1 در فصل گذشته بود. زیزو به عنوان دستیار آنچلوتی هم در زمین والنسیا با نتیجه سه بر دو پیروز شد. البته رئال در جام حذفی مقابل بارسا در مستایا به پیروزی دست پیدا کرد.

مستایا در سالهای اخیر در لالیگا به استادیوم مشکلی برای رئال تبدیل شده است. رئال در سه تا دز ده بازی اخیر لالیگایی اخیر در مستایا شکست خورده است. فقط در پیزخوان (هفت شکست) و نیوکمپ (سه شکست) آماری ضعیف تر را داشته است. در حقیقت آنچلوتی و بنیتز در دو سال پیاپی در مستایا عملا کارشان به اخراج کشیده شد. رئال با آنچلوتی پس از 22 برد پیاپی به مستایا رفت که در سال 2015 با نتیجه دو بر یک شکست خورد. پرز بعد از آن بازی به خاطر تعویض بیل، به آنچلوتی حمله کرد. مربی ایتالیایی همواره گفته که آن بازی شروعی بر پایان کارش در رئال بود. یک سال بعد و در سوم ژانویه 2016 تیم بنیتز در مستایا به تساوی رسید اما مربی اسپانیایی اخراج شد.

والنسیا سال 2019 را در حالی تمام می کند که پس از یازده سال توانست قهرمان کوپا دل ری شود، پس از هفت سال به مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ رسید و حالا باید به مصاف رئال برود. آنها در کل سال 2019 فقط یک شکست لالیگایی در مستایا مقابل ایبار داشته اند. البته در مقابل آرسنال در لیگ اروپا و مقابل آژاکس در چمپیونزلیگ هم شکست خودند. والنسیا طولانی ترین دوره حضور در لالیگا را دارد. این استادیوم در سال 1923 تاسیس شده و امسال 27 بازی را میزبانی کرد که حاصلش 15 برد، دوازده تساوی و سه شکست بود.  رئال مادرید در طول تاریخش مجموعا 26 برد در مستایا داشته و دومین تیم از نظر تعداد برد در این استادیوم است (بارسلونا 33 بار برنده شده).