مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد ال کلاسیکو نوشت.

نامه بارتومئو
انگار این نامه خیلی برای کمیته داوران رضایت بخش بوده است. یا حداقلش این است که باید بگوییم و حالا بعد از ال کلاسیکو مدیر بارسا نیازی ندارد تا به کمیته داوران اعتراض کند و از کارکرد داور ویدئویی انتقاد کند. ال کلاسیکوها را جزئیات تعیین می کنند، یک اتفاق کوچک ممکن است که کل جریان بازی را عوض کند. نمی شود که واران در یک دقیقه و نیم هدف دو پنالتی مشخص قرار بگیرد، یکی توسط لنگله و یکی راکیتیچ و این بار حریف سکوت کند. هرنادندز هرناندز در هر دو صحنه سوتش را به سمت دیگر تکان داد اما حالا که داور ویدئویی وجود دارد، انتظار می رفت که این روش دخالت کند تا عدالت در فوتبال برقرار شود و اشتباهات انسانی کاهش یابند. دی بورخوس بنگوئچا داور ویدئویی در این ال کلاسیکو بود و حتی از هرناندز هرناندز نخواست که این دو صحنه را بازبینی کند. این کمترین کاری بود که باید انجام می شد. اما هیچ به هیچ. انگار داور می خواست به حریف بگوید بازی خودتان را بکنید و خیالتان راحت باشد.

سونامی سفید
اما همان طور که کاپیتان سرجیو رامو سگفت برای این چیزها حالا دیگر راهکاری وجود ندارد و نمی توانیم به عقب برگردیم. به همین خاطر چاره ای نداریم جز این که لبخند بزنیم و به لبخند تیم زیدان در نیوکمپ فکر کنیم ، به خصوص در نیمه اول بی نظیر. سونامی و نمایش فوق العاده ای از رئال مادرید دیدیم. مسی در حالی که حریف دیریننه درون زمین می رقصید، چاره ای جز تماشا کردن نداشت. رئال مادرید با شخصیتش مالک میدان بود، در همه صحنه ها تیم برتر بود و فشار بی نظیری ایجاد می کرد که بازی بارسا را خراب می کرد و باعث می شد که کمبود هافبک های حریف نسبت به هافبک های رئال کاملا به چشم بیاید. حضور ایسکو در ترکیب یک تصمیم درست بود هر چند که دوست داشتم کنارش مودریچ را ببینم. لوکیتا در 16 دقیقه حضورش درون زیمن نشان داد که سرحال است. دیدیم که پیکه روی خط دروازه جلوی گل خوردن تیمش را گرفت، هم تیمی هایش اب سرد روی سرشان ریختند و ترشتگن چاره ای جز زیر توپ زدن نداشت چون بارسا نمی توانست از عقب بازیسازی کند. بارسا در مقابل 650 میلیلون بیننده تلویزیونی ثابت کرد که آینده از آن رئال است. ال پاخاریتو والورده چند شوت از راه دور زد که می توانست پاداش بهتری داشته باشد و بیل هم گلی را زد که به علت آفساید میلی متری مندی مرور شد. آفسایدی که کاملا مویی بود. در شرایط عادی این ال کلاسیکو باید 1-0 یا 2-0 به سود پادشاه اروپا (13 جام) و پادشاه لالیگا (33 جام) می شد. قدرت مشهود است.

خوشبینی
دلایل زیادی وجود دارند که به آینده سپید امیدوار باشیم. در حال حاضر شرایط مشخص است. رئال مادرید اگر می توانست از فرصت هایش بهتر استفاده کند بالاتر از بارسلونا در جدول قرار می گرفت. تنها کاری که مسی در کل بازی داشت، پاسی بود که به آلبا داد و ضربه مدافع بارسا به اوت رفت. زیدان با تصمیم های اخیرش توانسته احترام رخهتکن و هواداران را به دست بیاورد و دوباره به همان شخصی تبدیل شود که رئال را به سه چمپیونزلیگ پیاپی رساند. درست است که رئال از تساوی جشن نمی گیرد و این یک شادی کامل نبود اما خوشایند است که ببینیم نیوکمپ از یک امتیاز در مقابل سونامی رئال مادرید جشن گرفته است.