مرجع خبری رئال مادرید : سایت گل انگلیسی در مقاله ای که توسط چند کارشناس خود منتشر کرده به بررسی برنده ها و بازنده های نقل و انتقالات در لیگ های مختلف اروپا پرداخت و رئال مادرید را برنده ی نقل و انتقالات لالیگا دانست :

لالیگا; رئال مادرید پیروز ، بارسلونا مغلوب

تاکنون فصل نقل و انتقالات برای رئال مادرید فوق العاده بوده . کارلو آنجلوتی موفق شد تا یکی از بهترین هافبک های حال حاضر دنیا را که در قهرمانی آلمان در جام جهانی نقشی کلیدی داشت را در ترکیبش داشته باشد . تنشی هم که فصل گذشته در چهارچوب دروازه متوجه این تیم بود با جدا شدن دیگو لوپز و پیوستنش به میلان تا حدودی برطرف شد . از طرفی هم با جذب کیلور ناواس یکی از بهترین دروازه بانان فصل گذشته ی لالیگا و همچنین جام جهانی ، رقیب مناسبی برای رقابت با کاپیتان ایکر کاسیاس دست و پا شد . علی رغم اینکه آنخل دیماریا و سامی خدیرا ساز جدایی را کوک کرده اند با جذب بهترین بازیکن جوان جام جهانی خامس رودریگز روح تازه ای هم به خط آتش این تیم افزوده شده . اگر شایعه ی پیوستن رادامل فالکائو به این تیم هم به حقیقت بپیوندد این تیم میتواند بهترین تیم تاریخ لقب بگیرد . البته گران قیمت ترین تیم تاریخ هم هستند .

اما بارسلونا . مربی جدید ، بازیکنان جدید و شاید حتی سیستم جدید که برای رسیدن به هماهنگی نیاز به زمان خواهند داشت . تاکنون دو مدافع میانی برای پوشاندن بزرگترین نقطه ضعف بارسلونا در سالیان اخیر خریداری شده اند . فرمائلن که دچار مصدومیتی شده که مشخص نیست چه زمانی به میادین بازمیگردد و جرمی متئو 32 ساله ! با توجه به پولی که بارسا برای خرید این دو مدافع خرج کرده است مسلما میتوانست عملکرد بهتری در این زمینه در نقل و انتقالات داشته باشد . راکیتیچ یک خرید خوب برای بارسا بود . اما بازیکنان و به طور موشکافانه تر هافبک هایی که از خارج از لاماسیا وارد ترکیب بارسا میشوند برای هماهنگ شدن با فلسفه ی بارسلونا نیاز به زمان دارند . در فاز تهاجمی هم لوییز سوارزی خریداری شده که 4 ماه محروم است و 8 بازی ابتدایی لیگ را از دست میدهد . در درون دروازه هم کلاودیو براوو که اشتباهات زیادی داشته و تراشتگنی که بسیار جوان و البته اکنون مصدوم است جذب شده اند . تلاش بی ثمر آن ها برای جذب کوادرادو و خرید های که اغلب مصدوم هستند فصل نقل و انتقالات درخشانی را برای بارسا رقم نزده است .

بن هاوارد