شاید در نگاه اول من و همه ی شما باید بگوییم بله.درست است پتانسیل قهرمانی را داریم و میتوانیم نه تنها امسال بلکه چند سال دیگر در اوج باشیم و به هیچ تیمی رحم نکنیم.اما نباید انقدر ساده و سطحی نگر بود.
هیچگاه موفقیت صد در صد نیست
هر چند که بارسلونا هیچ چیزی برای گفتن ندارد.هرچند که اتلتیکو مادرید بسیاری از یارانش را از دست داده است.هر چند بایرن مونیخ که هنوز هم شیری قدرتمند است به دست گواردیولا در حال نابودی است،اما باز هم نمیتوان رئال مادرید را تیمی دانست که 100 درصد باشد.
ما 95 درصد راه را رفته ایم…روحیه تیمی مان فوق العاده است.بازیکنانمان آماده،بدون مصدوم و ترکیبی استثنائی که با ورود کروس و جیمز و ناواس قوی تر شده است.تیمی که سایرین از آن هراس دارند و پیروزی در برابر آن را افتخار بزرگی میدانند.تیم در وضعیت مالی خوبی بوده و هست و بازیکنان و مدیران بدون استرس هستند و آرامش کافی دارند . بازیکنان خوبی داریم و از آن مهمتر سرمربی و مربیان قدرتمندی داریم.
شاید از این جمله من خوشتان نیاید اما باید گفت که کافی نیست.ممکن است بعضی از شما بگوید که کجای دنیا چنین تیم بزرگی میتوان یافت؟درست است نمیتوان یافت اما ما خودمان را با بقیه مقایسه نمیکنیم.ما رئال مادرید هستیم و باید بهتر باشیم.بهترین باشیم و حتی از بهترین هم بهتر.نباید به بقیه نگاه کنیم.باید کاری کنیم که بقیه به ما نگاه کنند و هر غیرممکنی را ممکن کنیم.
باید 5 درصد باقیمانده را کامل کرد.که حتی بازیکنان دوازدهم(داور) وابسته به فیفا و یوفا و تیم ناپاک بارسلونا هم نتوانند کاری کنند. که نتیجه ی این 5 درصد یعنی حکومت مطلق.
ما باید حاکم باشیم.باید با اختلاف لالیگا را ببریم و از یک باخت اتفاقی هم غمگین شویم.اگر به چمپیونز لیگ امیدوار باشیم حتی به آن نیز نمیرسیم ولی اگر 6 جامه شدن را بخواهیم همه را بدست خواهیم آورد.(انشاءالله)
درست است.ما مشکلاتی داریم.کریم یا به قول دوستان حاج کریم بازیکن ایده آل و کاملا حرفه ای است اما آیا کریم برایمان کافیست؟مسلما خیر.ما از کریم بهتر را میخواهیم و میتوانیم با جذب بازیکنی مثل فالکائو و ایجاد رقابت باعث پیشرفت هر دو و در نتیجه پیشرفت تیم شویم.هرچند کسی که توانایی های بنزما را قبول نداشته باشد قطعا چیزی از فوتبال نمیداند اما بهتر است به آمار نیز نگاهی بیندازیم.کریم در 2716 دقیقه ای که در لالیگا بازی کرد تنها 17 گل زد یعنی هر 160 دقیقه یک گل!درحالی که هافبکی مثل ایسکو در1992 دقیقه 8 گل زده است .این یعنی فاجعه که ایسکوی هافبک(هر جند بسیار هجومی)تنها 9 گل کمتر از بنزما زده باشد آنهم با 700 دقیقه کمتر!گرت بیل تازه وارد و مصدوم و بدون پیش فصل در مدت 2000 دقیقه یعنی 700 دقیقه کمتر15 گل زده است.کریم امسال بیش از هر بازیکن دیگری فرصت خراب کرد در حالی که حتی از کریس هم بیشتر به او توپ میرسید.کریم خوب پاس گل میدهد و تکنیکی است.اما تنبل است.باید فالکائوی قدرتمند وارد رئال مادرید شود تا سبب پیشرفت کریم و رئال مادرید شود.این یک مشکل بزرگ در خط حمله رئال مادرید است.
مشکل دوم در  خط دفاع است،دفاع راست.همه میدانند که آربلوا نبودنش بهتر از بودن اوست و کارواخال نیز واقعا برای تیمی مانند رئال مادرید ضعیف است هر چند غیرت و تعصب و جنگندگی اش ستودنی است.باید مدافع راستی مطمئن به تیم محلق شود و بسته به عملکرد هر کدامشان در ترکیب اصلی جای گیرند.باید قبول کرد.خط دفاع در بخش راست واقعا ضعیف است.اما مدافعان وسط و چپ قابل قبول هستند.نباید ریسک کرد و کارواخال را در ترکیب اصلی قرار داد چرا که معلوم نیست در برابر تیم های سریع و تکنیکی مثل بارسا و بایرن چه عملکردی خواهد داشت.کارواخال در بعضی مسابقات مانند بازی با بایرن مونیخ بسیار خوب ظاهر شد اما نمیشود به او اطمینان کرد.
مسئله سوم نیز رفتن دیماریاست.هر کس میخواهد او را به خاطر بیاورد باید تک تک گل های رئال مادرید در سال قبل را تماشا کند.در همه صحنه ها دیماریا یا نقش مستقیم در گلزنی یا غیر مستقیم داشته است.او هم بازی های بدی داشته است اما نمیشود به خاطر چند مسابقه بد او را رد کرد.
امسال گرت بیل قدرتمند ظاهر شده.کریستیانو باتجربه و باهوش تر و سن ایکر سرحال تر.میتوان امیدوار بود و میتوان با حل مشکلات تیم امیدوار تر شد.
زنده باد رئال مادرید پر افتخار ترین تیم تاریخ جهان و قدرتمند ترین تیم حال حاضر جهان
 

حسن براتی