مرجع خبری رئال مادرید : با گذشت 12 ماه از روی کار آمدن کارلو آنجلوتی و با 3 جام قهرمانی اروپا و جام حذفی اسپانیا و قهرمانی سوپرکاپ باشگاه های اروپا ، جایگاه آنجلوتی از قبل مستحکم تر شده است . اما اوضاع به همین آرامی که به نظر میرسد نیست . بخش اعظمی از موفقیتی که نصیب آنجلوتی شد به این دلیل بود که او یک تیم ساخته و پرداخته شده و قدرتمند شده را تحویل گرفت . تا جاییکه خروج اوزیل و هیگواین که نقش عمده ای در پازل تاکتیکی مورینیو ایفا میکردند هم به فراموشی سپرده شد . آنخل دیماریا هم که با آمدن گرث بیل صد میلیون یورویی به نظر میرسید به نیمکت میخ شود از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم شد . ایسکو هم به خوبی توانست با سیستم آنجلوتی تطبیق یابد .
وقتی از او راجب این موضوع که تیمی ساخته و پرداخته شده را تحویل گرفته سوال شد او گفت : “باید این واقعیت را پذیرفت که خوزه مورینیو را بسیاری از مردم اینجا دوست دارند . دو گروه وجود دارند . گروهی که دوستدار مورینیو هستند و گروهی که از وی متنفرند . ولی بیشتر مردم او را دوست دارند . او لالیگای رکورد ها را اینجا برده است ”
با اینکه آنجلوتی کارش را با تاکتیک مالکیت توپ که در میلان و پاریس هم به آن اعتقاد داشت شروع کرد ، در نهایت به همان تاکتیک ضدحمله -که مورینیو بنا نهاده بود- روی آورد . این تاکتیک به بنزما و بیل و رونالدو این فرصت را میداد تا از سرعتشان نهایت استفاده را ببرند . این تغییر تاکتیک رئال مادرید را به تیمی ویرانگر تبدیل کرد . باشگاه پس از میلیون ها یورو خرج و 12 سال انتظار موفق شد چمپوینزلیگ را کسب کند و از طرفی هم در کوپا دل ری با یک ضدحمله ی برق آسا توسط بیل توانست بارسا را مغلوب خود سازد و قهرمان شود .
پیوستن خامس رودریگز کلمبیایی بهترین بازیکن جوان جام جهانی و تونی کروس موتور محرک قهرمانی آلمان در جام جهانی و کیلور ناواس نامزد کسب دستکش طلای جام جهانی به تیم نه تنها اشتیاق این تیم برای کسب اولین عنوان قهرمانی لالیگا بعد از سال 2012 را نشان میدهد بلکه نشان میدهد که این تیم برای کسب جام قهرمانی چمپونزلیگ در دومین سال پیاپی و برای 11 امین بار نیز دندان تیز کرده است .
اما با این اوصاف مدیریت کردن تیمی که از نظر روحی اشباع شده و حتی مغرور شده کاری سخت خواهد بود . باید دید آنجلوتی که به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا از نظر مدیریت کردن بازیکنان و حتی ستارگان در دنیا شناخته میشود میتواند از پس این چالش بزرگ بربیاید یا خیر . او باید مواظب باشد و از اشتباهات مورینیو در سال آخر خود در مادرید درس بگیرد .
همانطور که فصل پیش به بهترین شکل ممکن دیدیم ضروری است یک تعادل میان ترکیب تیم برقرار شود . مسلما کارلتو نمیتواند همزمان از تمامی بازیکنان در ترکیب اصلی بهره ببرد ولی باید بهترین عملکرد و بازده را از هر بازیکن بگیرد . کارلو در ابتدا یک سیستم 1-3-2-4 را به کار گرفت که در زمان حمله به 3-3-4 و در زمان دفاع به 2-4-4 قابل تغییر بود . حال باید منتظر ماند و دید ترکیب و سیستم و تاکتیک رئال مادرید در فصل آتی چه خواهد بود . نکته ای که خلی مهم است این است که استفاده از تمامی منابع در اختیار تیم -بازیکنان- میتواند تاثیرگذار باشد .
برخی سیاست های باشگاه وجهه ی باشگاه را زشت میکند . جدایی دیگو لوپز هم یکی از همین سیاست ها بود . انگار که برخی از بازیکنان تیم از روابط خوب خود در باشگاه استفاده میکنند . وقتی از مورینیو راجب این موضوع سوال پرسیده شد وی پاسخ داد : ” رئال مادرید یک باشگاه خاص است . رئال فقط یک باشگاه نیست . رئال یک سیاست است . رئال ربطی به فوتبال مدارد ! ربطی به ورزش هم ندارد ! رئال یعنی حواشی اطراف . ”
در کل روی کاغذ ، فصل نقل و انتقالات روی هم رفته برای رئال مادرید موفقیت آمیز بوده است . اما آنجلوتی باید با یک نیمکت مغرور از قهرمانی های به دست آمده کار کند . همه چیز به آنجلوتی بستگی دارد و باید بتواند مشکلات ناشی از سیراب شدن بازیکنان از موفقیت ها را رفع رجوع کند . شکست در این ماموریت میتواند عواقب سنگینی از جمله نتایج ضعیف به دنبال داشته باشد . اما عدم افتادن در این دام میتواند شاگردان کارلو آنجلوتی را در کسب عناوین بیشتر یاری کند

مانوفرناندز – آسوشیتدپرس