مرجع خبری رئال مادرید: زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در مصاحبه با سایت یوفا در مورد انتقالش به رئال و دورا نبازی خود صحببت کرد.

یورو 2000 و حضور فرانسه به عنوان قهرمان جام جهانی:” ما قهرمان جام جهانی بودیم. اسحاس قدرت می کردیم. حس خیلی مثبتی داشتیم. تیمی بسیار پخته را داشتیم. سن همه ما نسبت به جام جهانی دو سال بالا رفته بود و بازیکنان ما در بهترین باشگاه های اروپا بازی می کردند. اعتماد به نفس داشتیم و این را در شروع تا پایان تورنمنت حس می کردیم.”

قهرمانی یورو از جام جهانی مشکل تر است ؟” نه کاملا برعکس است. نمی خوام حرف بیخودی زده باشم. می دانستیم که تورنمنت مشکلی خواهد بود اما اعتماد به نفس داشتیم. تیم ما نسبت به 98 خیلی بهتر بود. ترکیب خیلی بهتری داشتیم. تورنمنت خوبی داشتیم. به تدریج بهتر شدیم و همه چیز عالی پیش رفت.”

بازی یک چهارم نهایی میان اسپانیا و فرانسه:” بازی مشکلی است. همه بازیها مهم هستند. سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. به جلو حرکت کردیم. سعی کردیم که به تدریج بهتر شویم. اسپانیا همیشه بازیکنان خوبی داشته و در ان مسابقات هم همین طور بود. خطارات خوشی داشتیم.”

مثل سال 1984 در نیمه نهایی مقابل پرتغال قرار گرفته بودید:” در آن زمان 12 ساله بودم. در مارسی بودم و بازی را با نتیجه سه بر دو بردیم که بازی بی نظیری بود. همه چیز را درست در خاطر دارم چرا که در آن بازی در استادیوم بودم.”

از بازی با پرتغال در سال 2000 چه خاطره ای داری؟” اول گل زدند و بعد بازی مساوی شد. در نهایت با گل طلایی برنده شدیم. بازی را کنترل کردیم و یک بازی فوق العاده بود.”

خاطرات فینال و گل طلایی ترزگه:” بی نظیر بود. باز هم یک تعویضی تفاوت ایجاد کرد. تیمی نبودیم که فقط 11-12 بازیکن داشته باشیم. کل تیم بی نظیر بودند. ویلتورد و پیرس وارد می شدند و هیچ کس حس نمی کرد که نیمکت نشین هستند. نقش خود را ایفا می کردند و به تیم کمک می کردند. نیمکت نشین ها همین وظیفه را دارند. در یک تورنمنت مهم است که نیمکت نشین ها نقش خود را ایفا کنند.”

قهرمانی یورو:”از نظر فوتبالی همین طور بود. در سال 2001 سطح فوتبالم را بالا بردم. 28 ساله بودم و به رئال مادرید ملحق شدم. در فوتبال به همه چیز رسیده بودم. می دانستم که یک سال در تیم ملی برایم مانده اما قهرمان جهان و یورو شده بودم. برای این که دوباره این لحظه ها را تجربه کنم، بازی می کردم.”