مرجع خبری رئال مادرید : فدریکو والورده در عرض چند ماه کاری کرد که هیچ کس یادش نیاید که پل پوگبای سرشناس زمانی گزینه خرید رئال بوده است.

بازیکن اروگوئه ای در سن 22 سالگی در فینال سوپرجام اسپانیا یک نمایش استادانه دیگر داشت. فدریکو در دقیقه 67 نزدیک بود که گل قهرمانی ار بزند اما به اشتباه توپ را با سر به پای خودش کوبید. اما او این اشتباه را در دقیقه 15 جبران کرد، زمانی که مانع از گلزنی موراتا و ایجاد موقعیت تک به تک او با بازیکن حریف شد.

والورده در فینال مقابل اتلتیکو، سومین بازیکن تیمش از نظر تعداد پاس در زمین حریف بود (پس از کروس با 73 و مودریچ با 63) در حالی که 85.9 درصد تملک توپ را داشت. پس از کورتوا که 10 بار توپ را برگرداند، دومین بازیکن تیم از نظر توپربایی با 9 تا در کنار کارواخال و کروس بود. او جایزه بهترین بازیکن فینال را کسب کرد.

والورده با نمایش بی نظیرش رویاهای پوگبا برای رئالی شدن را نقش برآب کرد. این بازیکن در حال حاضر به جایگاه ثابتی در ترکیب رسیده است. زمانی که والورده 18 ساله بود، رئال مادرید برای جذب او در سال 2016 مبلغ 18 میلیون یورو هزینه کرد و برای خرید او پنج میلیون یورو پرداخت.وبسایت ترانسفرمارکت در حال حاضر قیمتش را 50 میلیون یورو تعیین کرده اما هیچ بعید نیست که با ادامه این روند تا پایان فصل قبمتش بیشتر شود.

والورده به علت محرومیت و دریافت کارت قرمز بازی با اتلتیکو در سوپرجام را از دست می دهد و هیچ بعید نیست که در اولین بازی کوپا استراحت کند تا اولین حضورش در ترکیب رئال پس از نمایش درخشان در سوپرجام به بازی مقابل وایادولید موکول شود.

فدریکو که پس از اخراج در تونل داشت بازی را تماشا می کرد، در پایان بازی و پس از اتمام ضربات پنالتی به درون زمین آمد و دومین جام رسمی اش در رئال را با هواداران جشن گرفت.