مرجع خبری رئال مادرید : انتظارات برای شروع یک ماراتن فوتبالی کاملا اسپانیایی دیگر رو به پایان است . تقریبا یک ماه پس از فینال جام جهانی ، تیم ها خود را برای یک رقابت جذاب آماده میکنند . در این میان سه تیم از میان بقیه به نظر شانس بالاتری برای بردن بهترین عنوان فوتبالی در اسپانیا دارند . رئال مادرید ، اتلتیکو مادرید و بارسلونا . رقابتی که دیگر یک رقابت دو قطبی نخواهد بود و بدون شک اتلتیکو برای دفاع از عنوان قهرمانی خود پا به میدان میگذارد . اتلتیکو باید با جدا شدن کلیدی ترین نفراتش در فصول گذشته کنار بیاید . بارسا هم یک دوره ی جدید را سپری میکند . قهرمان اروپا به نظر قدرتمند می آید . البته پیش فصل نسبتا ضعیفی را سپری کردند . اما بعد از خرید های جدید منتظر شروع دومین فصل تحت هدایت آنجلوتی هستند . اما کدامیک از این تیم ها در نهایت فاتح لالیگا لقب میگیرد ؟ نویسنده های سایت گل انگلیسی به تحلیل وضعیت این سه تیم مدعی پرداخته اند :

“از دست دادن بازیکنان کلیدی سیمئونه ی زیرک را نگران نخواهد کرد”
سیمئونه
در زمانی نه چندان دور لالیگا یک رقابت دوقطبی تلقی میشد . اما برق بودجه ی اندک اتلتیکو چشمان رئال و بارسا را کور کرد و آن ها موفق شدند به عنوان قهرمانی دست یابند . دیگو کاستا بهترین گلزنشان ، کورتوآ بهترین دروازه بان فصل پیش لالیگا و مدافع چپ برزیلی تاثیرگذارشان این تیم را به مقصد چلسی ترک کردند . اما فصل پیش پس از جدایی رادامل فالکائو این تیم ثابت کرد که به بازیکن متکی نیست . سیمئونه از نظر روحی و روانی یک مربی بی نظیر برای این تیم است و خرید های خوبشان را هم نباید نا دیده گرفت . مانژوکیچ گلزن ، گریزمان آینده دار که فصل پیش از ستاره های لالیگا بود ، اوبلاک دروازه بان خوب سابق بنفیکا و گیلرمو سیکیرا دفاع چپی که بسیاری ازتیم های مدعی دنیا به دنبال او بودند . در حضور بارسای دگرگون شده و رئال مادریدی که به نظر برای کاپ ها ساخته شده – آنجلوتی در دوران مربیگری خود فقط سه لیگ برده- به نظر میرسد که آن ها میتوانند بار دیگر غیرممکن را ممکن کنند .
بن هاوارد

“لوییزانریکه میتواند گواردیولای جدید باشد”
لوچو
بارسلونا یک عصر جدید را آغاز کرده . عصر لوییز انریکه . با مربی جدید و بازیکنان جدید و استراتژی جدید . این یک بیم و امید را برای هوادارن این تیم رقم زده بنابراین باید در انتظار فصلی سخت باشند . بسیاری از هوادارن از خرید های جدید خشنود نیستند اما لوییز انریکه راضی به نظر میرسد و این رضایت در مصاحبه ها و چهره اش مشخص است و مطمئن است که تیمش برای کسب لالیگا خواهد جنگید . پس از یک فصل نا امید کننده باشگاه محکوم به پیروزی و کسب عناوین است و کلید حل این مشکل هم مربی تیم خواهد بود . باشگاه به یک رهبر تمام عیار احتیاج داشت و موفق به یافتن آن شد . با وجود اینکه او تجربه ی مربیگری در سطح تیم های کلاس بالا و بین المللی را ندارد ولی از اوضاع باشگاه آگاه است و تاریخچه ی باشگاه را هم میداند . در بارسا نغییرات بزرگ همواره موفقیت های بزرگ نیز به همراه داشته . مثل عصر یوهان کرایف و عصر گواردیولا و این امر میتواند با لوچو نیز محقق شود . موفقیت یک شبه به دست نمی آید و به صبر و تلاش مستمر احتیاج است . باید با یک اتلتیکوی جنگنده و رئال فوق العاده قدرتمند رقابت کنند اما لالیگا در 38 هفته رقم میخورد و بارسا میتواند پنجمین لالیگا در 7 سال اخیر را کسب کند .
پیلار سوارز

“کارلتوی دانا آشفتگی هارا مدیریت خواهد کرد “کارلتو
قبل ها عبارت ‘دو بازیکن در هرپست ‘ برای تشریح وضعیت تیم های بزرگ مطرح بود . اما هیچوقت معنی رئال مادرید 2014 را نمیداد . اینجا فقط دو بازیکن در هر پست مطرح نیست . دو بازیکن بین المللی در کلاس جهانی در هر پست . چیزی که میتواند کار کهکشانی ها را برای کسب 5 جام باقیمانده ی فصل کمک کند . با ترکیبی مانند این باید تا شروع لیگ منتظر بود و شکوفایی آن را مشاهده کرد . با وجود عملکرد تحسین برانگیز فصل پیش رئال ، آن ها از سال 2008 فقط یک بار موفق به کسب عنوان قهرمانی لالیگا شده اند . یک وضعیت نامتعادل که به شدت نیاز دارد تا به تعادل برسد . این تیم نسبت به دو تیم دیگر ثبات بیشتری دارد و از همه مهمتر آنجلوتی دانا . یکی از بهترین مربی های حال حاضر دنیا و رهبر فتح لادسیما . یک گرث بیل با پیش فصل کامل هم در نظر بگیرید . خامس رودریگز و کروس هم مد نظر داشته باشید . و … بله از همه مهمتر بهترین بازیکن حال حاضر دنیا کریستیانو رونالدو که به نظر میرسد جام جهانی ضعیفش را فراموش کرده باشد . دیگر هیچ جنون اضطراب آوردی در مادرید وجود ندارد -اشاره به طلسم لادسیما- . با یک تیم تا دندان مسلح آن ها آماده ی نابودی هر حریفی هستند . به نظر میرسد که آشفتگی های پیرامون باشگاه نیز مدیریت شده است .
پائول مک دانلد