مرجع خبری رئال مادرید : مارکا در گزارشی در مورد بازی رئال مادرید و سویا به مقایسه لوپتگی و زیدان پرداخت. مربی باسکی در رئال موفق نبود اما زیزو موفق ظاهر شده است.

1- احیای کورتوا: تیبو در دوران لوپتگی فیکس نبود. او در دوران مربی باسکی هشت بازی داشت و سیزده گل خورد و ناواس در شش بازی هفت گل دریافت کرد. سیستم چرخشی میان این دو به سود هیچ کدام نبود. اما کورتوا حالا با زیدان به آرامش رسیده و بهترین عملکردش را ارائه می دهد.

2- دفاع چپ: لوپتگی اعتقاد داشت که مارسلو باید فیکس باشد و به همین خاطر رقیبی برایش نخرید اما زیدان به سراغ مندی فرانسوی رفت و یک رقیب جدی برای او تراشید.

3- خط هافبک: زیدان هرگز به مثلث کروس، کاسمیرو، مودریچ تردید نداشت اما فدریکو والورده را هم به این جمع اضافه کرد. لوپتگی اما نظر دیگری داشت. او می خواست مودریچج را کمرنگ کند و ترجیح می داد که از ایسکو استفاده کند.

4- انرژی والورده: فدریکو در دو فصل اخیر بخشی از ترکیب رئال بود اما هر چقدر زیدان به وی اعتماد داشت، در مورد لوپتگی برعکس بود. جولن در ر14 بازی فقط 37 دقیقه به بازیکن اروگوئه ای بازی داد.

5-  گلهای بنزما : کریم در دوران جولن در چهارده بازی شش گل زد که آمار جالبی نبود اما زیر نظر زیدان این ستاره فرانسوی در 33 بازی 24 گل زده و درخشیده است.

6- پیش فصل: تابستان گذشته برای رئال خوب نبود اما زیدان قول داد که در بلندمدت شرایط عوض می شود. در عوض برای لوپتگی، پیش فصل بد نبود اما شرایط در بازیهای رسمی تعریفی نداشت.

7- خروج از بحران : در روزهایی که لوپتگی بارها نامش پیرامون درهای خروجی شنیده می شد و تیمش 481 دقیقه پیاپی گل نمی زد، مربی باسکی هیچ کاری نکرد در حالی که زیدان در بزنگاه حساس استانبول با کسب پیروزی توانست شرایط را عوض کند.

8- وینیسیوس: لوپتگی در مورد بازیکن برزیلی با باشگاه درگیر بود و نمی خواست که به او بازی بدهد. زیدان اما کمابیش و حتی الممکن سعی می کند که از استعداد این بازیکن جوان بهره ببرد.

9- نیوکمپ : لوپتگی در نیوکمپ شکست تحقیرآمیز پنج بر یک را تجربه کرد اما زیدان در این استادیوم هرگز نباخته و در بازی اخیرش هم به تساوی بدون گل رضایت داده است.

10- فقط دو شکست : در فصل جاری رئال مادرید با زیدان فقط دو باخت داشته در حالی که رئال مادرید پارسال تا این مقطع 9 باخت داشت : شش تا با لوپتگی در چهارده بازی و سه تا با سولاریدر هفده بازی. زیدان در رئال در 187 بازی فقط 22 شکست داشته و به ازای هر 19 بازی یک جام برده است.