مرجع خبری رئال مادرید : در نیمه اول بازی رئال مادرید و سویا، اور بانگا از روی نقطه کرنر ارسال کرد تا دی یونگ با ضربه سر گل بزند اما این گل مردود اعلام شد.

مارتینز مونوئرا داور بازی این صحنه را روی مانیتور داور ویدئویی برسی کرد و گل به علت سد گودلی برای میلیتائو مردود العام شد. در حقیقت اگر بازیکن سویا سد راه نمی شد، میلیتائو به عنوان مامور مهار دی یونگ مانع از گلزنی او می شد. این تصمیم کاملا درست و هوشمندانه بود. در حقیقت گل دیگر سویا هم حتی در این بازی مشکوک بود چرا که توپ دو بار به دست مونیر برخورد کرد اما به نظر می رسید که داور با حریف مماشات کرد و این گل را مردود نکرد تا دلشان نشکند!

با این وجود لوپتگی به عنوان سرمربی و مونچی به عنوان مدیر ورزشی سویا حسابی هوچی گری راه انداخته اند تا شکست تیمشان را توجیه کنند. در تصاویر شکار شده از لوپتگی، او پس از تصمیم داور خطاب به نزدیکانش می گوید:” شرم آور است. همیشه همین است.”

لوپتگی در پایان بازی در ادامه هوچی گری های خود گفت :” گل کاملا سالم بود و این تصمیم تمرکز ما را بر هم زد. این صحنه کلید بازی بود .در نیمه اول خیلی خوب بودیم و در نیمه دوم توپ را از ما گرفتند. پس از دریافت گل اول واکنش نشان دادیم اما خیلی زود جواب گل ما را دادند و تنبیه شدیم. باز هم دو موقعیت برای زدن گل دوم داشتیم اما فرصت طلبی رئال بهتر بود. می دانم که استفاده از کلمه “شرم بار” درست نبوده است اما درک نکردم که چرا گل را مردود اعلام کردند. هیچ دلیلی وجود نداشت. این یک گل عالی روی حرکتی بود که در کل هفته روی آن تمرین کرده بودیم و نمی دانیم چرا مردود شد.در نیمه اول بهتر از رئال بودیم. ”

مونچی مدیر ورزشی سویا هم در مورد صحنه مذکور حصبت کرد:” همه دیدند. بعد از این اشتباه کلیدی داور نمی توان هیچ آنالیز فوتبالی، فنی و تاکتیکی در مورد بازی داشت. بعد از این صحنه هر آنالیزی که بکنیم پوچ است. گل دیگر؟ اگر آن را مردود اعلام می کردند، پایین می آمدم و تیم را بیرون می کشیدم. قطعا نمی توانیم از شکست خوشحال باشیم.عصبانی و خشمگین هستیم.”

بانگا بازیکن باتجربه سویا گفت :” مقابل یک حریف مشکل عالی بازی کردیم. می دانستیم امتیاز بگیریم یا برنده شویم اما نشد. در جایگاهی نیستم که در مورد داوری نظر بدهم. اما فکر نمی کنم اگر این صحنه در محوطه جریمه ما رخ می داد، خطایی گرفته می شد.”

گودلی بازیکنی که خطای سد او روی میلیتائو گرفته شده بود، گفت:” به نظرم داور اشتباه کرد. می توانست گل را درست اعلام کند. خطایی انجام نشد. نمی توان گفت که آن صحنه کلید بازی بوده اما لحظه مهمی در نیمه اول بود.”