مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد بازی رئال مادرید و سویا نوشت.

سامبا
اسم او کارلوس هنریکه کاسمیرو است. تقریبا 28 سال پیش در سائوپائولو متلود شد. هفت سال پیش به عنوان بازیکنی شایسته و با قیمت تخفیفی 5.5 میلیون یورو به رئال مادرید آمد. هر چند که در لیگ برزیل بیش از صد بازی انجام داده بود پذیرفت که به مدت شش ماه به کاستیا بازی کند تا فصل بعدش به تیم بزرگسالان ملحق شود و با آنچلوتی و تیمش به دسیما برسد. مجبور شد که به پورتوی لوپتگی برود (درست است جولن) و در آن جا عملکرد بی نظیری در پست هافبک دفاعی داشت. مدیران رئال درک کردند که زماشن رسیده تا برگردد. زیدان کمی طول کشید که قدرت بدنی و فوتبالی او را درک کند اما پس از شکست در دربی در برنابئو مربی فرانسوی او را فیکس کرد و تا امروز فیکس است. سه چمپیونزلیگ پیاپی با او به دست آمدند (در پیروزی چهار بر یک مقابل یووه گل زد) اما مقابل سویا یکی از بهترین بازیهایش در رئال را داشت. این بازی را هواداران تا مدتها در یاد خواهند داشت.در میانه بحران تیم به خاطر چهره های مهم (راموس، والورده، هازارد) و … تانک برزیلی با غروری شبیه “پیری” به سراغ برد رفت. بازیکنی که من به خاطرش رئالی شدم. اولین گلش با پاس پشت پای بی نظیر و بسیار تکنیکی یوویچ بود. تمام کنندگی او به سبک رونالدو نازاریو بود و به خوبی واسلیک را فریب داد. گل دومش هم با یک ضربه سر عالی به سبک زامورانو بود که دروازه بان سویا را محو کرد. طبیعی است که هم تیمی هایش با شوخی نام “کاسمیتو” (میتو به معنی اسطوره ای) را برایش انتخبا کنند. هواداران رئال شیفته شماره 14 تیم و صداقش، ثباتش، تعهدش و گلهایش هستند. کاسمیرو تو سه برابر می ارزی.

داور ویدئویی
ایتورالده گونزالس در رادیو توضیح دقیقی داد. به لطف داور ویدئویی اگر خطای سد انجام بدهی و لو بروی، گلت مردود می شود. این کاری است که گودلی در مورد میلیتائو انجام داد. تنها گل سویا در این بازی هم باید مردود می شد چرا که مونیر قبل از گل دی یونگ مرتکب هند شد. مونیر با آرنجش توپ را نگه داشت و بر اساس قانون جدید در حملات هر توپی که به دست بخورد، هند است.به همین خاطر قبل از آن که مونچی مدیر ورزشی سویا با خشم بگوید که اگر آن گل مردود می شد، تیمش را از زمین خارج می کرد، تیم داوری باید تصمیم درست را می گرفت. اگر تیمی از داوری ضرر کرد، آن رئال بود که ممکن بود به خاطر یک گل مردود، بازی به تساوی کشیده شود. وقتی مقابل رئال بازی می کنی، انتقادهای بیهوده چه راحت است.

نمایش وینیسیوس
پسرم در پایان بازی به من زنگ زد و در مورد این پسر گفت:” چرا وینیسیوس فیکس نبود؟” من هم با او موافق هستم. بازیکن برزیلی در نیم ساعت حضور در زمین دست به کارهای شگفت انگیزی زد و جشنواره ای از انواع و اقسم دریبل ها را ارائه داد و به کابوس کنده تبدیل شد. کمی از وینی هم کافی است.

صدرنشینی
حالا شنبه را با صدرنشینی سر می کنیم و می خوابیم و تیم زیدان روی دور خوبی است. گرانادا در لوس کارمنس توانست بارسا را شکست بدهد و یکشنبه اولین آزمون برای تیم کیکه ستین خواهند بود. بازی جذابی خواهد بود.