مرجع خبری رئال مادرید : داوری ویدئویی در یک سال و نیمی که وارد لالیگا شده به تدریج جا افتاده و نقش خود را پیدا کرده است. در این فصل 9 بار در بازیهای رئال مادرید داوری ویدئویی دخالت کرده است. از این تعداد دفعات، سه بار مربوط به صحنه های گل و به سود رئال بوده (گل برایس مندز از سلتا به علت آفساید آسپاس، تکرار پنالتی راموس که توسط سوریانو مهار شده بود و مردود شدن گل دی یونگ از سویا به علت خطای قبلی)، یک بار به علت خطای شناسایی (کارت زردی که باید به یوویچ می رسید در ابتدا اشتباها به والورده داده شد) و پنج بار هم به ضرر رئال مادرید: اخراج مودریچ مقابل سلتا، گل جرارد مورنو که در ابتدا مردود شده بود اما در نهایت تائید شد و مردود شدن سه گل به علت آفساید (یکی از یوویچ مقابل اوساسونا، دیگری از هازارد مقابل بتیس و همچنین از کاسمیرو مقابل وایادولید).

دخالت داوران ویدئویی برای بازیهای اتلتیکویی هم یازده بار بوده است. پنج بار به سودشان (سه پنالتی به سودشان گرفته شد، کانگین لی از والنسیا اخراج شد و گل استبان بورخس که در ابتدا مردود شده بود، تائید شد)، چهار بار به ضررشان (مردود شدن پنالتی به علت هند ژائو فلیکس، مردود شدن دو گل کاستا و کورئا به علت آفساید و اعلام پنالتی علیه اتلتیکو). دو بار هم پس از مشورت با داور ویدئویی، تصمیم داور تائید شد.

استرادا فرناندز داور دربی امشب خواهد بود که برای هر کدام از رئال و اتلتیکو این فصل یک بار سوت زده است. او در بازی سلتا و رئال مادرید، دو بار از داور ویدئویی کمک گرفت و گل برایس را مردود اعلام کرد و مودریچ را اخراج کرد. در بازی بتیس و اتلتیکو هم درخواست بازبینی صحنه را داد اما د رنهایت گل بارترا را تائید کرد هر چند که این تصمیمش اشتباه بود چرا که توپ به دست الکس مورنو خورده بود و بر اساس قوانین جدید، همه هندها برای تیمی که در موقعیت حمله است، مردود هستند و فرقی ندارد که عمدی باشند یا نباشند.