مرجع خبری رئال مادرید : امشب بازیکنانی از هفده کشور مختلف در ال کلاسیکو حضور خواهند داشت. اتلتیکو از پانزده کشور در ترکیبش بازیکن دارد و رئال مادرید از ده کشور.

در ترکیب رئال مادری داز میان اسپانیایی ها فقط کارواخال و راموس فیکس هستند و ایسکو نیز گه گداری در ترکیب قرار می گیرد. در ترکیب اتلتیکو نیز فقط کوکه، سائول و موراتا اسپانیایی هستند. در مورد محصولات آکادمی ، ناچو، کارواخال، لوکاس و ماریانو در رئال حضور دارند و کوکه، سائول و توماس از اتلتیکو. جالب این که اتلتیکو چهار محصول آکادمی رئال را در ترکیبش دارد: یورنته، آدان، هرموسو و موراتا.

یکی از نکات جالب دربی این است که رئال هیچ بازیکن آرژانتینی در این بازی حضور ندارد چرا که معمولا در رئال بازیکنان زیادی از این کشور هستند. رئال مادرید پنج برزیلی و چهار فرانسوی در ترکیبش دارد. اتلتیکو دو برزیلی دارد و از بقیه ملیت ها فقط یک بازیکن دارد: ساویچ از مونته نگرو، اوبلاک از اسلوونی، تریپیر از انگلیس، ورسالیکو از کرواسی، لمار از فرانسه، ژائو از پرتغال، کاراسکو از بلژیک، خیمنز از اروگوئه، کورئا از آرژانتین، هررا از مکزیک، آریاس از کلمبیا، توماس از غنا و ساوپونیچ از صربستان.

در دهه اخیر رئال و اتلتیکو 32 بار به مصاف هم رفته اند که رئال فقط یازده بار برنده شده است. اتلتیکو 9 بار برنده شده و بقیه بازیها مساوی شده است.