مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد دربی مادرید صحبت کرد.

یک عدد جادویی
خیلی از اوقات وقتی این شماره را می بینند، به واسه اعتقاد به نحسی آن رنگ از رویشان می پرد و حس و حالشان عوض می شود چرا که به دلایلی کاملا غیرعلمی این عدد را نمی پسندند. اما رئالی ها خیلی راحت می توانند بگویند که این دربی سیزدهم بود و می توانند نسبت به آن لبخند بزنند. اول از همه به این خاطر که با این پیروزی، اتلتیکو که همسایه سرسخت ماست، دچار اختلاف سیزده امتیازی با ما شد. بدین ترتیب اتلتیکو کلا از جنگ لالیگا دور شد و حتی در حال حاضر از منطقه چمپیونزلیگی هم دور است. سیزده عدد جام های اروپایی ماست در حالی که دو تا از این فینال ها را به لطف غلبه بر اتلتیکو در لیسبون و میلان کسب کردیم. سیزده شماره پیراهن کورتواست، دروازه بانی که در حال حاضر مدعی جایزه زاموراست که تبدیل به یک دیوار شده و باز هم کلین شیت کرد. این سیزدهمین کلین شیت فصلش بود. فراموش نکنید که بنزما در دربی گل شماره سیزدهم خود را به ثمر رساند. اگر کسی بخواهد به ما رئالی ها بگوید که عدد سیزده نحس است، مطمئن باشید که حسابی به او خواهیم خندید.

زیدان خردمند
ضرب المثلی هست که می گوید ” تصحیح کردن کار خردمندان است.” و زیدان این کار را کرد. بین دو نیمه این کا ررا کرد. جادوگر فرانسوی در ابتدا تصمیم گرفت که نقشه موفق سوپرجام در عربستان را تکرار کند و از 1-5-4 استفاده کند که در آن زمان به قهرمانی منجر شد. اما چولو روی آن کار کرده بود و از سویی برنابئو از این روش پنج هافبک راضی نبود. فوتبال بیشتر شبیه به یک رولت روسی است و نه شطرنج. این باعث شد که اتلتیکو نبض بازی را به دست بگیرد و بنزما از این که توسط بازیکنانی با لباس اتلتیکو ایزوله شده بود، خسته شده بود. بد بود. به همین اطر زیدان تصمیم گرفت که به حرف مردم گوش بدهد و هر چند که برخی می گویند که هنر ترکیب چینی را بلد نیست، خودش را ثابت کرد و لوکاس و وینیسیوس را جانشین ایسکو قابل بیش بینی و کروس کرد. از 1-5-4 به 3-3-4 ، بازی جدید، دربی جدید، تغییر آب و هوا و اتلتیکویی ها که مدام می خواستند که از موقعیت های از دست رفته ویتولو (توپگیری عالی کورتوا) و کورئا در نیمه اول یاد کنند. نمی توانیم ایسکو و کروس را سرزنش کنیم. زیزو، تغییر جادویی تو عالی بود.

وینیسیوس  و مندس
یک نفر بعد از این گل یادم انداخت که من ماه هاست که از فیکس شدن مندی و وینیسیوس حمایت می کنم. به همین خاطر نمی توانم انکار کنم که بعد از این گل طلایی که به ما سه امتیاز ارزشمند را داد، هیجانم دوچندان بود چرا که قبل از گل بنزما، دو بازیکن درخشیدند. وینیسیوس محبوب من یک پاس درون پای بی نظیر را از میان سه اتلتیکویی داد. مندی نیز که به رفتار هجومی او انتقادهای زیادی وجود داشت یک پاس دقیق و عالی داد که باعث شد بنزما دروازه اوبلاک را باز کند. همکاری وینیسیوس و مندی شادی های زیادی به ما خواهد داد.

شادی واکینگی
رئال مادرید همچنان پادشاه پایتخت است. سه دربی پیاگی و 300 دقیقه است که به ما گل نزده اند. بارسا با شش امتیاز اختلاف با صدر بازی با لوانته را شروع می کند.