مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید به عنوان صدرنشین لالیگا به هفته بیست و سوم رسید، اتفاقی که از فصل 17-2016 تا کنون رخ نداده بود. در آن فصل رئال دو گانه لالیگا و چمپیونزلیگ را برد.

تیم زیدان در حال حاضر ضعیف ترین خط حمله را میان صدرنشین های لیگ های بزرگ اروپا داشته است. رئال تا پایان هفته 22 فقط 40 گل زده است. آماری که از صدرنشین های انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند و پرتغال پایین تر است. آژاکس در لیگ هلند 62 گل زده و بنفیکا در پرتغال 47 گل. در لیگ ایتالیا یووه 43 گل زده، لیورپول در لیگ انگلیس 60  گل زده، بایرن مونیخ در آلمان 58 گل به ثمر رسانده و پی اس جی نیز با 57 گل صدرنشین لیگ فرانسه است.

یکی از دلایل این آمار مربوط به مشکل گلزنی در میان مهاجمان رئال مادرید است. بنزما، یوویچ، هازارد، وینیسیوس، رودریگو، لوکاس، ماریانو، براهیم و بیل، 9 مهاجم رئال مادرید هستند که در این فصل فقط 21 گل زده اند. لواندوفسکی به تنهایی در بایرن مونیخ 22 گل زده یعنی بیش از کل مهاجمان رئال مادرید. 61.9 درصد گلهای مهاجمان رئال مادرید توسط بنزما ثبت شده است. او تنها مهاجم رئال مادرید است که در لالیگا بیش از ده گل زده است. مهاجمان پی اس جی 41 تا از 65 گل تیمشان را زده اند و مهاجمان لیورپول 37 تا از 60 گل تیمشان را زده اند. البته رئال با 13 گل خورده، بهترین خط دفاعی را در میان پنج لیگ معتبر دارد. البته در لیگ پرتغال، بنفیکا با هشت و پورتو با دوازده گل خورده بهتر از رئال هستند.