مرجع خبری رئال مادرید : خبر تمدید قرارداد هافبک بازیساز کروات تا 2014 را میتوان به معنی بیمه شدن خط هافبک رئال تا 4 سال آینده دانست . پس از قهرمانی در قاره ی اروپا ، حفظ اسکلت اصلی تیم در این قهرمانی ضروری بود و لوکا مودریچ 28 ساله هم به عنوان یکی از شاخص ترین بازیکنان در این موفقیت قرارداد خود را تمدید کرد . با جذب شدن خامس رودریگز و کروس و همچنین ماندگار شدن لوکا دست آنجلوتی برای چیدن ترکیب تیمش بازتر خواهد بود . ستاره ی سابق تاتنهام بهترین عملکرد را وقتی خواهد داشت که در مرکز خط هافبک و پشت سر خط حمله ی خطرناک تیم قرار گیرد . بازیکنی که در فضاهای تنگ و کوچک هم کارایی دارد و در پشت سر گذاشتن حریف در نبرد های تن به تن هم توانایی دارد . خلاقیت بالای وی در باز کردن قفل خط دفاع حریف در بازی های بسته نیز قابل ستایش است . حضور هافبک خلاقی مثل مودریچ برای بی بی سی هم ضروری است .
یکی از مزایای مودریچ قابل انعطاف بودن این بازیکن است . یعنی میتواند در همه ی پست ها در خط میانی به کار گرفته شود و با بازیکنانی که کنارش بازی میکنند نیز به خوبی آداپته شود . میتواند به عنوان هافبک آخر -دفاعی- در سیستم 3-3-4 بازی کند . حتی در سیستم 1-3-2-4 نیز در پستی مشابه بازی کند . از طرفی در سیستم 2-4-4 میتواند به عنوان هافبک آزاد به بهترین نحو ممکن به کار گرفته شود . زمانیکه در وایت هارت لین -تاتنهام- بود نیز به عنوان هافبک کناری بازی میکرد . همین طور که اشاره شد پست های مختلف نه تنها محدودیتی برای مودریچ ایجاد نمیکند بلکه دست مربی را هم برای این کار باز میگذارد . در واقع این انعطاف پذیری در فصلی که گذشت هم خیلی به کمک تیمش آمد .
پس از اینکه ژابی و خدیرا تقریبا تمامی فصل را به علت مصدومیت از دست دادند و فصل نا امید کننده ی ایارامندی و تغییر پست دیماریا و ایسکو و فصل بدون پیش فصل بیل ، حضور یک لوکا مودریچ آماده به عنوان محوریت خط هافبک تیم خیلی به آنجلوتی کمک کرد . با این تمدید قرارداد میتوان تمامی این نکات مثبت را مجددا در ترکیب رئال شاهد بود .
با جذب کروس و رودریگز جوان حضور مودریچ میتواند ثبات را در خط هافبک رئال ایجاد کند . با حضور رودریگز ، رئال یک بازیکن پست شماره ی 10 را در ترکیب خود خواهد داشت که مسلما آنجلوتی باید شرایطی را از نظر سیستم ایجاد کند که بیشترین بازده از وی گرفته شود . با حضور کروس نیز یک بازیساز عالی در ترکیب این تیم در کنار مودریچ حضور خواهد داشت . با حضور این دو ستاره ی جام جهانی و لوکا مودریچ وحدت و یکپارچگی نیز در خط هافبک رئال شکل خواهد گرفت .
با تمدید قرار داد لوکا اهمیت وی در پروژه ی آنجلوتی نیز مشهود تر از پیش شد . پیش از شروع فصل ارزش بالای بازیکن کروات در ترکیب تیم مشخص شد . پس از پیشنهاد های زیاد خدیرا از تیم هایی چون آرسنال و چلسی و بایرن و ساز جدایی ای که دیماریا کوک کرده است ، این به عنوان یک ضدحمله برای باشگاه تلقی شد . پس از اینکه ژابی آلونسو هم کم کم به پایان دوران ورزشی خود نزدیک میشود و چیزی هم به پایان قرارداداش باقی نمانده . با تمدید قرارداد لوکا آینده ی خط هافبک رئال نیز روشن تر از قبل شد و ثبات به خط هافبک این تیم لبخند زد
تیم کولینس – آسوشیتدپرس