مرجع خبری رئال مادرید : فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید، ریاست انجمن جام جهانی باشگاه های فیفا را پذیرفته و مشاور اصلی جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در این زمینه خواهد بود.

فلورنتینو پرز مدیر رئال مادرید حامی اصلی اولین دوره جام جهانی باشگاه های جدید که در چین برگزار می شود، خواهد بود. اولین دوره از این مسابقات بین 27 خرداد تا 14 تیر سال 1400 برگزار خواهد ش و قهرمان های چمپیونزلیگ و لیگ اروپادر چهار سال اخیر قطعا در آن حضور خواهند داشت و بدین ترتیب حضور تیم هایی نظیر رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، لیورپول و چلسی قطعی است.

از آمریکای جنوبی شش تیم در این مسابقات حضور خواند یافت و از آفریقا، آسیا و کونکاکاف سه تیم و از اقیانویسه یک تیم. بارسا فعلا نتوانسته سهمیه حضور در مسابقات را به دست بگیرد.

میلان از ایتالیا، اوکلند سیتی از نیوزیلند، بوکا و ریور از آرژانتین، آمه ریکا از مکزیک، گوانگژو از چین، رئال مادرید از اسپانیا و مازمبه از کنگو، اعضای تاسیس جام جهانی باشگاه های جدید را تشکیل می دهند. نماینده بوکا این هفته در اعتراض به حکم فینال لیبرتادورس استعفا داد. بوکا باید جانشین وی را اعلام کند.

یوفا با این پروژه مخالف است چرا که حس می کند که جام جهانی باشگاه های جدید موقعیت چمپیونزلیگ را تضعیف خواهد کرد.  از سویی یوفا نگران است که سوپرلیگ اروپا هم راه بیافتد، تورنمنتی که با حمایت از یوفا در حال حاضر در قاره آفریفا با حضور 24 تیم برگزار می شود. یوفا مخالفت خود را در کنگره آمستردام در ماه مارس اعلام خواهد کرد.