مرجع خبری رئال مادرید : فقط 12 دقیقه به پایان بازی باقیمانده بود . پس از یک بازی درگیرانه دو تیم داشتند کار را بدون گل مساوی به اتمام میرساندند تا هیچ گلی در خاطر هوادارانشان از این بازی نقش نگیرد . ناگهان دیماریا وارد بازی شد . پس از اینکه در بازی سوپرکاپ اروپا 90 دقیقه روی نیمکت نشست و شاهد پیروزی مقتدرانه ی هم تیمی هایش بود ، باز هم کار را از روی نیمکت آغاز کرد . حتی وقتی بین دو نیمه کریستیانو مصدوم شد هم وی وارد بازی نشد . رونالدو جای خود را به خرید گرانقیمت و تابستانی جدید داد . بازیکنی که با بازگشت ژابی به ترکیب جایگاه خود در خط هافبک را از دست داده بود و در آن پست کروس و مودریچ بازی میکردند . اما هنوز هم معجزه ای در کار نبود .
آخرین باری که قبل از این دیدار دو تیم با هم بازی کردند در خرداد ماه تحت عنوان فینال چمپیونزلیگ بود . در آن بازی پس از آن که راموس آن گل به یاد ماندنی را به ثمر رساند و بازی را مساوی کرد ، این دیماریا بود که با فرار انفجاری خود و یک پاس فوق العاده به گرث بیل کار اتلتیکو را تمام کرد . پس از خروج کریستیانو و یک بازی خنثی از بیل و خامس ، رئال مادرید حرکات انفرادی و انفجاری دیماریا را کم داشت . به عبارتی انرژی و شور و شوق و کوبندگی بازیکن آرژانتینی را کم داشت .
وقتی وارد بازی شد بلافاصله با دو حمله بلای جان مدافعان اتلتیکو شد . سه دقیقه بعد هم رئال جلو افتاد . درست است که مستقیما روی گلی که خامس به ثمر رساند نقش نداشت ولی نمیتوان از بار روانی مثبت ایجاد شده توسط او برای تیم چشم پوشی کرد .
پس از بازی سیمئونه گفت : ” دیماریا روند بازی را تغییر داد . او بهترین بازیکنی است که آن ها دارند و احتمالا بهترین بازیکن دنیا در زمینه ی گشودن منافذ بسته ی دفاعی حریف است . ” البته به احتمال زیاد قصد چولو از به زبان آوردن این کلمات ایجاد جنگ روانی بود ولی یک چیز مثل روز روشن است . رئال هیچ بازیکن دیگری مانند دیماریا ندارد . آنجلوتی هم در این باره محتاطانه سخن گفت : ” دیماریا یکی از بهترین بازیکنان ما است . ولی به نظرم چولو ، کریستیانو برنده ی توپ طلا و بیل گلزن فینال چمپیونزلیگ را فراموش کرده است . دیماریا هم یک بازیکن مانند دیگر بازیکنان رئال است و من هروقت احساس نیاز کنم از او استفاده خواهم کرد . ” به عبارتی آنجلوتی هم خواهان حفظ دیماریاست ولی بازیکن فقط در یک صورت میماند . افزایش قابل توجه دستمزد و تمدید قرار داد در همین تابستان .
سرخیو راموس پس از پایان بازی در میکس زون گفت : ” دیماریا میداند که در این باشگاه چه چیزهایی خواهد داشت و در باشگاهی دیگر چه چیزهایی خواهد داشت . اجازه بدهید که کمی اوضاع را سبک سنگین کند . اما به نظر من این باشگاه باشگاهی است که شما آرزو میکنید تمام زندگی ورزشی خود را در آن بگذرانید و در نتیجه بعید میدانم که رئال را ترک کند . ”
اهمیت این بازیکن دقیقا فصل پیش همین زمان ها بود که برای همه مشخص شد . زمانیکه آنجلوتی اجازه ی خروج مسعوت اوزیل از باشگاه را صادر کرد و زمانیکه همه فکر میکردند با جذب بیل ، دیماریا به یک باشگاه دیگر نقل مکان میکند وی در رئال آنجلوتی ماندنی شد و برای به دست آوردن جایگاهش جنگید و این آمار خوب را خلق کرد . 52 بازی ، 43 حضور در ترکیب اصلی تیم ، 11 گل ، 24 پاس گل و در نهایت دو جام . بازیکن 26 ساله فصل را از روی نیمکت آغاز کرد . سپس آهسته آهسته در یک پست غیر تخصصی به کار گرفته شد و از قضی جواب هم داد و به حدی فوق العاده کار کرد که انگار دو بازیکن در یک پست همزمان بازی میکنند و رئال 12 نفره بازی میکند ! رئال موفقیت هایش در فینال های فصل پیش را هم تا حدودی مدیون دیماریاست . او در فینال کوپا یک گل در دقایق ابتدایی به ثمر رساند . در فینال لیسبون هم یک گل برای گرث بیل ساخت . بدون دیماریا این موفقیت ها اتفاق نمی افتاد . با اینکه کروس و خامس دو بازیکن جوان و آینده دار در این پست جذب شده اند اما رئال باید در لالیگا و کوپا و جام جهانی باشگاه ها و چمپیونزلیگ بازی کند . آن ها میتوانند از سال 1993 که فرمت بازی های چمپیونزلیگ تغییر کرد اولین تیمی باشند که دو سال پیاپی به افتخار قهرمانی در این مسابقات دست پیدا میکنند . با مصدومیت رونالدو و عملکرد بحث برانگیز خامس رودریگز ، دیماریا میتواند کلید دست یابی به این مهم باشد . همانطور که فصل پیش این کار را به خوبی هرچه تمام تر انجام داد . او باید حفظ شود .
بن هاوارد- گل