مرجع خبری رئال مادرید : در روز 10 فوریه 1980 اتفاقی بی سابقه رخ داد. درست چهل سال از آن روز می گذرد و هرگز این اتفاق تکرار نشده است. نیوکمپ در آن شب بازیکنی از رئال مادرید را در ال کلاسیکوی لالیگایی تشویق کرد. لوری کونینگام اتفاقی را تجربه کرد که هرگز برای بازیکنی دیگر از رئال مادرید رخ نداد.

لوری که در روز 8 مارس 1956 در لندن متولد شده بود، در مادرید در یک سانحه رانندگی در 15 ژولای 1989 درگذشت. او اصالتی جامائیکایی داشت و از پیشگامان در شکسته شدن طلسم حضور بازیکنان سیاهپوست در تیم ملی انگلیس بود.

در سال 1979 لوئیز دی کارلوس از عملکرد کونینگام در بازی جام یوفا میان وست برومویچ و والنسیا تحت تاقیر قرار گرفت. رئال مادرید برای خرید وی 123 میلیون پزو معادل یک میلیون پوند پرداخت تا او را به گران ترین خرید تاریخش تبدیل کند. در شب مذکور در نیوکمپ، رئال مادرید با نتیجه دو بر صفر پیروز شد که گارسیا هرناندز و سانتیانا گلزنی کردند اما بی تردید شماره 11 انگلیسی رئال مادرید در سمت چپ عملکرد درخشانی داشت.کونینگام قوای بدنی بی نظیری داشت و انواع و اقسام دریبل ها و حرکات تکنیکی را در آن شب داشت تا هواداران تیم میزبان را به وجد بیاورد.

در آن شب بازیکنانی نظیر کاماچو، پیری، دل بوسکه و سانتیانا در ترکیب رئال مادرید بودند. وقتی رئال با نتیجه دو بر صفر پیش بود، هواداران بارسا همه حرکات کونینگام را مورد تشویق قرار می دادند تا به نوعی بازیکنان تیم خودشان را سرزنش کنند.