مرجع خبری رئال مادرید : ادن هازارد هافبک بلژیکی دو ماه پس از مصدومیتش بالاخره در مقابل سلتا برمی گردد تا دقایقی بازی کند.

هازارد قبل از مصدومیتش در روزهای اوجش قرار داشت و با سرعت و تکنیکش حریفان را آزار می داد. زیدان بدون هازارد سعی کرد که از گزینه های مختلفی استفاده کند اما با بازگشت وی دوباره باید ساختار تیمی را دستخوش تغییر کند.

آیا بازگشت هازارد روی نقشه زیدان تاثیری می گذارد؟  سرمربی رئال مادرید به شدت انعطاف پذیر نشان داده است. در دربی برنابئو به طور مثال کار را با سیستم 1-5-4  آغاز کرد و با 3-3-4 تمام کرد. در پامپلونا از بیل به عنوان مهاجم کاذب استفاده کرد.هازارد هم بازیکن انعطاف پذیری در زمینه پستش است.  با توجه به تصمیم های اخیر زیدانمی توان گفت که هازارد می تواند چه در سیستم 3-3-4 چه در 2-4-4 مفید باشد. البته او می تواند در سیستم 1-5-4 پشت مهاجم بازی کند.

اما چه کسی ضرر می کند؟ بیش از هر کسی وینیسیوس جونیور ضرر خواهد کرد. بازیکن برزیلی به سختی خودش را جا انداخته اما با بازگشت بازیکن بلژیکی کار سختی خواهد داشت چرا که برای حضور در ترکیب باید با بازیکنانی نظیر بیل، رودریگو، لوکاس وازکز و براهیم رقابت کند.در سیستم 1-5-4 عملا وینیسیوس شانسی برای بازی کردن نخواهد داشت و در سیستم 3-3-4 هم جایگاهش قطعی نیست.  زیدان تا کنون چهار بار از سیستم 3-3-4 با حضور بیل و هازارد در دو جناح استفاده کرده است که حاصلش دو برد، یک تساوی و شکست تحقیرآمیز در پاریس بود. اما مصدویمت ها و بی ثباتی بیل باعث شد تا زیدان پنج بار از رودریگو و دو بار از لوکاس در سیستم 3-3-4 در جناح مخالف هازارد استفاده کند. زیدان دوست دارد که وینگرهایش دفاع کنند و با توجه به این که کیفیت هازارد هجومی تر است، ترجیح می دهد که بازیکن سمت راست بیشتر در دفاع شرکت کند. باید دید که زیدان در این باره چه تصمیمی می گیرد.

آیا هازارد و ایسکو می توانند کنار هم بازی کنند؟این هم یک تردید دیگر است. ایسکو شرایط خوبی دارد اما سبک بازی او و هازارد به شدت به هم شباهت دارد و حضور همزمان انها درون زمین تردیدهایی ایجاد خواهد کرد.