مرجع خبری رئال مادرید : کریم بنزما وارث پیراهن شماره ی 9 رئال مادرید است . پیراهنی که در گذشته برتن آلفردو دی استفانوی فقید ، رونالدو ی برزیلی و فرناندو مورینتس بوده . این شماره در خاطر هواداران رئال با گل های زیادی گره خورده و وارث آن باید هفته به هفته برای هواداران گل های بیشتری به ثمر برساند . اما با اینکه کریم یک گلزن خوب است ، فقط و فقط یک گلزن صرف نیست . هیچ وقت هم یک گلزن کلاسیک نبوده و نخواهد بود . بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند که رئال به مهاجمی مانند فالکائو نیاز دارد تا بتواند در بازی های سطح بالای رئال در کنار رونالدو و بیل به کمک تیم بیاید و خود به خودی خود یک لیدر برای خط حمله ی تیم باشد . اما این نظریه هم درست است و هم اشتباه . درست است که بنزما مانند بیل یا رونالدو به عنوان رهبر خط حمله مطرح نیست ، اما اینکه او را در حد رئال ندانیم هم درست نیست . وقتی بازیکنی مثل رونالدو هست نباید هم رهبر خط حمله ی تیم بنزما باشد .
این درست است که بنزما روی کاغذ در پیشانی خط حمله ی رئال قرار میگیرد . ولی اصولا نقش وی در تیم گلزنی نیست . او باید برای دو گلزن دیگر دیگر بیل و رونالدو فضا سازی کند و موفقیتش در گلزنی هم تیمی هایش تعریف میشود .
کارلتو در این باره میگوید : ” خیلی خوشحالم که بازیکن قابل اعتمادی مانند بنزما در تیمم دارم . اینکه در تیم مهاجمی داشته باشیم که گل های زیادی بزند مهم نیست . مهم این است که بازیکنی داشته باشیم که کار را برای رونالدو و بیل راحت کند ”
درست است . بنزما وظیفه ی گلزنی در رئال را به عهده ندارد . این وظیفه بر دوش وینگر های کهکشانی تیم رونالدو و بیل است . رونالدو تقریبا هر فصل حداقل 50 گل را به ثمر میرساند . بیل هم فصل گذشته با وجود اینکه پیش فصل نداشت و مصدومیت زیادی داشت ، به طور متوسط هر دو بازی یک گل به ثمر رساند . رئال مادرید به بنزما به عنوان یک گلزن قهار نیاز ندارد بلکه نیاز دارد تا او به خوبی با رونالدو و بیل همکاری کند .
حملات رئال بر پایه ی ضد حملات است و بنزما باید به خوبی در فضاهای خالی جاگیری کند و بتواند توپ ها را کنترل کند تا ضدحمله خنثی نشود . بنزما در درون محوطه به خوبی چهارچوب را میشناسد و گلزنی میکند . از طرفی با مشغول کردن مدافعین حریف به خوبی برای دیگر اعضای بی بی سی فضا سازی میکند . بیل و رونالدو در فضا های خالی کارایی دو برابر دارند و وظیفه ی ایجاد این فضای خالی بر عهده ی بنزماست .
وقتی بنزما در یک سوم دفاعی حریف صاحب توپ میشود به زیبایی هرچه تمام تر خودخواهی را کنار میگذارد . او میتواند با توانایی هایی که دارد خود پا به توپ شده و به دنبال بالا بردن آمار گلزنی خود باشد . ولی به خوبی هرچه تمام تر خودخواهی را کنار گذاشته و سعی میکند با حرکاتش برای رونالدو و بیل موقعیت ایجاد کند . شما کمتر در یک بازی مشاهده میکنید که بنزما به تنهایی به سمت دروازه ی حریف حمله کند و شوت بزند . همین یعنی یک پلی میکر کاذب در محوطه ی حریف دارید که میتواند به دو مهاجم دیگر پاس گل بدهد یا در صورت بسته بودن فضا توپ را به عقب و به هافبک ها برگرداند . این بی قید و بندی در زمینه ی آمار گلزنی که دارد یا به عبارتی بی اهمیت بودن این موضوع برایش ، اورا به یک بازیکن عالی در محوطه ی جریمه ی حریف تبدیل کرده که در فضاهای شلوغ میتواند رونالدو و بیل را در موقعیت گلزنی قرار دهد . به همین دلیل است که آمار گلزنی دیگر هم پیمانان هجومیش از او بهتر است .
فصل گذشته او 14 پاس گل داد و 22 گل به ثمر رساند . به جز تمام صحنه هایی که نقش مسلمی در امر گلزنی تیم داشت ولی اسمش به عنوان گلزن یا پاس گل دهنده ثبت نشد . حتی در صورت جذب فالکائو رئال مادرید باید استعداد های گرانبهای کریم بنزما را ارزشمند بشمارد . او شاید بهترین مهاجم دنیا نباشد ولی مسلما بهترین گزینه برای رئال مادرید است .
برای او بهترین گلزن تیم بودن اهمیت ندارد . او نمیخواهد در کانون توجهات باشد . او فقط میخواهد بازی کند ، در موفقیت های تیم نقشی ایفا کند ، به هم تیمی هایش پاس گل بدهد و اگر هم موقعیتی برای گلزنی داشت از آن استفاده کند . به قول روبن خیمنز خبنگار مارکا او یک مهاجم است که رویای پلی میکر بودن در سر دارد .
اکنون وقت آن است که مادریدیستا ها نیز قدردان تلاش های او باشند و تشویقش کنند و به خاطر داشتن چنین مهاجمی شکرگزار باشند .
رائول کالواپایه – کانتریبوتور