مرجع خبری رئال مادرید : کیکه ولف، مدافع میانی آرژانتینی اسبق رئال مادرید در دهه هفتاد میلادی در مورد سرجیو راموس صحبت کرد.

دوران حضور در رئال مادرید:” این بهترین اتفاقی بود که برایم رخ داد. باعث افتخارم بود چرا که در آخرین سال عمر سانتیاگو برنابئو با او آشنا شدم. شخصیت بسیار بزرگی داشت. نمی توانم او را با شخص دیگری مقایسه کنم چرا که هرگز به منافع شخصی فکر نمی کرد. از نظر من همچنان در میان ما زنده است و نام استادیوم این را نشان می دهد.”

رئال مادرید بعد از سانتیاگو برنابئو:” رئال از نظر شخصیت خیلی رشد کرده است. ابزار و تجهیزات فعلی در ان زمان وجود نداشت اما از نظر حسی به نظرم در دوران ما چه بسا تعصب و تعهد بیشتر بود. از نظر بزرگی، از نظر رئال مادرید ریورپرلاته شبیه رئال مادرید بود و بوکا شبیه بارسلونا.”

سرجیو راموس:” سطحی که به به عنوان مدافع میانی ارائه می دهد، من را متعجب کرده است. باعث افتخارم است که در همان پستی در رئال مادرید بازی کرده ام که راموس در ان بازی می کند.سرجیو شبیه مدافعان بزرگ نسل من است، از پیری تا کاماچو و بعد از آن هیرو و سانچیس. من فکر نمی کردم که بازیکنانی تعیین کننده به اندازه آن زمان را در فوتبال فعلی ببینیم اما معتقدم که اشتباه کردم.”

تمدید راموس:” هر کسی دوست دارد قراردادش را با رئال مادرید تمدید کند. نامش در تاریخ رئال مادرید ثبت خواهد شد. نه تنها از نظر دستاورد بلکه از نظر شخصیت رئالی بودن.هیچ کسی بازوبند کاپیتانی را کادو نمی دهد و او خیلی خوب دفاع می کند. سالهاست که در این باشگاه حضور دارد و یک الگو برای کوچک تر هاست. بی جایگزین است.”

امباپه:”بازیکن فوق العاده ایست اما رهبر نیست. امیدوارم که در صورت پیوستن به رئال مادرید به دنبال دریبل زدن و این چیزها نباشد بلکه همان چیزی که در فرانسه داشته را ارائه بدهد. او باید آماده این جهش باشد. “