مرجع خبری رئال مادرید : پیروزی مقابل بارسلونا نشان داد که رئال مادرید در لالیگا مقابل تیم های بالای جدول بهتر از تیم های پایین جدول است.

رئال مادرید از هفت بازی و 21 امتیاز ممکن مقابل بارسلونا، سویا، اتلتیکو و ختافه مجموعا 17 امتیاز کسب کرده است. رئال مادرید در مقابل هر کدام از این چهار تیم در این فصل حداقل یک بار برنده شده و مقابل هیچ کدام از بالای جدولی ها نباخته است.

رئال مادرید در این فصل در لالیگا فقط در مقابل لوانته رده یازدهمی و مایورکای قعر جدولی باخته است. تفاوت با فصل گذشته زیاد است. رئال مادرید فصل گذشته فقط 11 امتیاز از 24 امتیاز ممکن مقابل تیم های بالای جدولی را کسب کرده بود در حالی که بارسلونا 20 امتیاز گرفته بود.

آخرین باری که رئال مادرید در یک فصل از دو بازی با بارسا چهار امتیاز گرفته بود به فصل 13-2012 برمی گردد. برای پیدا کردن آخرین باری که رئال مادرید، بارسا را رفت و برگشتی کرد در فصل 08-2007 بود.

رئال مادرید در خانه اتلتیکو نیز برنده نشد تا همچنان به طلسم نبردن در متروپولیتانو، ورزشگاه جدید تیم مادریدی ادامه بدهد اما رئال مادرید از 19 حضور اخیرش در زمین اتلتیکو فقط یکی را باخته است. رئال در خانه نیز توانست تیم سیمئونه را شکست بدهد.

رئال مادرید در مقابل سویا در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز شد که در پیزخوان با نتیجه یک بر صفر برنده شد و در برنابئو با نتیجه دو بر یک. در مقابل ختافه رئال مادرید در بازی رفت در کولیسئوم پیروز شد و حالا باید منتظر بازی برگشت  بماند. اگر رئال مادرید در بازی برگشت برنده شود به رکورد 20 امتیاز مقابل این چهار تیم می رسد. البته باید ببینیم که تا پایان فصل تیم های بالای جدول کدام ها خواهند بود.

رئال مادرید در لالیگای امسال 22 امتیاز از دست داده که اغلب آنها مقابل تیم های رده دهم به پایین بوده: شکست مقابل مایورکا و لوانته و تساوی مقابل بیلبائو، بتیس، سلتا و وایادولید 14 امتیاز را از رئال مادرید گرفت. هشت امتیاز هم در تساوی  در مقابل ویارئال در خانه و در تساوی مدر خانه اتلتیکو، بارسا و والنسیا از دست رفته است.

بارسلونا فعلا از هجده امتیاز ممکن سیزده امتیاز گرفته، سویا در 6 بازی مقابل بزرگان لالیگا هفت امتیاز گرفته، ختافه صفر امتیاز و اتلتیکو پنج امتیاز.