مرجع خبری رئال مادرید : گفته می شود که مدیران اینتر با مدیران رئال مادرید و بارسلونا تماس گرفته اند تا دستمزد بازیکنان را 30 درصد به خاطر شیوع کرونا و ضرر مالی تیم ها کاهش بدهند.

در حال حاضر به خاطر شیوع کرونا دو سناریو وجود دارد. سناریوی اول این است که بازیها از اواخر اردیبهشت آغاز شوند و تا اواسط تابستان برگزار شود. در این صورت باشگاه ها در نظر دارند که با حمایت فیفا، قرارداد فعلی بازیکنان که تا 10 تیر اعتبار دارد را به صورت اتوماتیک و بدون افزایش دستمزد تا پایان زمان مسابقات تمدید کنند. بازیکنان و ایجنت هایشان هم با این گزینه موافقت کرده اند.

اما حالت دیگر این است که کرونا در سطح اروپا تا خرداد هم به پایان نرسد. در این صورت مسابقات اروپایی و فصل کلا لغو می شوند. بدین ترتیب باشگاه ها به خاطر حق پخش و تبلیغات ممکن است که صد ها میلیون یورو ضرر کنند. در چنین حالتی باشگاه ها برای کاهش ضرر مجبور می شوند که از دستمزد بازیکنانشان کم کنند. یکی از گزینه ها این است که دستمزد بازیکنان در ماه های می، آوریل و ژوئن پرداخته نشود چرا که بازیکنان در این ماه ها عملا خدمتی به تیم هایشان نکرده اند و باید 30 درصد از دستمزدشان کم شود تا آنها هم در بخشی از ضررهای باشگاه ها سهیم شوند. البته قطعا مذاکرات در این باره به شدت سخت خواهد بود.