مرجع خبری رئال مادرید : مرکز تحقیقات بین المللی فوتبال موسوم به سایس، تحقیقاتی را در مورد ارزش بازکنان جوان پنج لیگ مهمتر انجام داده است.

در این گزارش بازیکنانی که بعد از سال 2000 متولد شده اند، مورد بررسی قرار گرفه اند که با بررسی زن، زمان پایان قرارداد، تیم و نقش آنها در لیگ این قیمت ها مشخص شده است. در این لیست 50 نفره خبری از دروازه بان ها نیست و سیزده بازیکن از لیگ انگلیس، 12 بازیکن از لالیگا و لیگ فرانسه، هفت بازیکن از بوندسلیگا و شش بازیکن از لیگ ایتالیا حضور دارند که روی هم 1504.2 میلیون یورو می ارزند.

جیدون سانچو مهاجم انگلیسی دورتموند با 198.5 میلیون یورو رکورد دار است. به جز امباپه به نظر می رسد که هیچ بازیکنی  در دنیای فوتبال ارزشمندتر از او نباشد. ارلینگ هالند نروژی با 101 میلیون یورو دوم است. بدین ترتیب دورتموندی ها صدر لیست را غرق کرده اند.

اما نفرات سوم و چهارم لیست را رئالی ها تشکیل می دهند. رودریگو گوئس که فعلا توسط زیدان نادیده گرفته می شود با 88.9 میلیون یورو سوم است و وینیسیوس که در ال کلاسیکوی اخیر درخشید با 73.9 میلیون یورو در رده چهارم قرار دارد. البته رئال مادرید یک نماینده دیگر هم دارد. تاکفوسا کوبو ژاپنی که قرضی به مایورکا رفته با 41.2 میلیون یورو در رده سیردهم قرار دارد. رئال این بازیکن را به صورت رایگان خریده است. رینیر ژسوس که در زمستان به رئال مادرید آمد هم با 12.7 میلیون یورو در رده 29 جای دارد. آنسو فاتی با 42.7 میلیون یورو نماینده بارسا در لیست است که در رده دوازدهم قرار دارد.